• 0

zakelijke rekening en belastingdienst

Toen ik mijn bedrijf begon had ik alles nog gekoppeld staan aan mijn privé rekening. Nu ik eindelijk na een hoop formaliteiten mijn eigen zakelijke rekening heb, vroeg ik me zo af of ik de belastingdienst daarvan op de hoogte moet brengen. Ik kan me nameljik niet herinneren dat ik een rekeningnummer heb moeten opgeven bij de aanmelding van belastingdienst. Of is het zo dat alle belastingzaken (IB en OB) sowieso altijd aan je privé rekening blijft gekoppeld?

 

Sowieso vraag ik me af hoe ik nu netjes in de boekhouding verwerk dat ik van rekeningnummer ben geswitched. Er blijft altijd een paar afschriften van mijn privë rekening gekoppeld aan je boekhouding.

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Als je wilt dat de Belastingdienst voortaan de teruggaven omzetbelasting op je zakelijk rekeningnummer stort, moet je dit doorgeven. Anders blijven ze op het oude rekeningnummer storten.

 

Inkomstenbelasting is een privé zaak, dus die kan blijven lopen via je privé rekening.

 

Omdat van dit jaar inmiddels al weer meer dan de helft voorbij is, zou ik de privé-rekening dit boekjaar gewoon aan je boekhouding blijven koppelen. Dat geeft je nog 4 maanden de tijd om privé en zakelijk volledig te scheiden. Bij het begin van het volgend boekjaar zou ik de privé rekening onttrekken aan je boekhouding, zodat je dan met een schone lei kunt beginnen.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.