• 0

Lening verkrijgen zonder eigen vermogen?

Beste mensen,

 

Ik ga in zeer korte tijd een taxi bedrijf opstarten wat zich voornamelijk richt op luchthaven vervoer. Andere werkzaamheden zullen zijn;

 

- zaken vervoer

- evenementen vervoer

- straattaxi

 

Ik heb zelf geen eigenvermogen sterker nog ik sta in het rood (prive) bij de rabobank. Nu wil ik dan een lening of een krediet afsluiten bij één van de vele aanbieders. Ik heb wel een goed en overzichtelijk ondernemings plan laten maken door een accountant. Deze zit dus wel goed in elkaar. Ik ben op de volgende problemen gekomen.

 

- eerste gesprek kvk werd me duidelijk gemaakt dat ik me 1 week voor mijn start van mijn bedrijf kan inschrijven. Maar hierbij had ik wel een bewijs nodig dat ik ook daadwerkelijk een onderneming wil starten (bijv. taxivergunning, ondernemingsvergunning taxi, eenmanszaak contract etc.) maar die documenten kosten geld en geld heb ik niet zonder een krediet of lening. Wat kan ik het beste doen om een krediet of lening te krijgen? Ik heb het al bij bizner geprobeerd maar daar kwam ik achter dat je al een onderneming moet zijn om recht te hebben op een lening of krediet. (bijv: accountants verklaring, laatste ondernemingscijfers opgesteld door boekhouder en belastingsaangifte (waaruit blijkt dat je een onderneming hebt) kortom zonder eigen vermogen kom je er niet of toch wel? zoja wat zijn de mogelijkheden aan de hand van dit verhaal?

 

MVG Roy

(hoop op serieuze reacties)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Roy,

 

Als jij gelooft in jouw plan en uit het businessplan blijkt een gezonde winst, dan is de makkelijkste manier om een lening te krijgen, deze te zoeken in je directe omgeving.

Als je zelf geen vermogen hebt, kijk dan naar familie, vrienden en zakenrelaties. Zij kennen jou, kunnen jouw capaciteiten inschatten en hebben dus meer informatie over jou dan een bank of andere professionele financier.

Als je met mensen uit je directe omgeving leningovereenkomsten afsluit kun je voor beide partijen ook heldere afspraken opnemen over de looptijd, het rentepercentage en de betalingsmomenten van de rente.

De accountant die je businessplan (financieel) heeft opgesteld kan je hier vast bij helpen als je hier zelf niet uit komt.

 

Zie ook deze post in een andere thread op het forum

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=15;action=display;threadid=16579

 

Suc6!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.