• 0

Belasting technische vraag & invoerrecht vraag

Goedenavond allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een antwoord betreft een belasting technische vraag.

En een vraag betreft invoerrechten.

 

Als je een internetshop opent en d.m.v fotos op je website op bestelling spullen laat overkomen vanuit thailand of welk land dan ook buiten de EU, moet je dan maandelijks een bedrag al betalen aan de belasting zelfs als je maar een produkt in de zoveel tijd verkoopt?

Want het gaat om wat grotere en duurdere voorwerpen. en ik heb me laten vertellen dat de belastingdienst een schatting maakt naar wat je gaat verdienen... Maar als dat zo is hoe kunnen ze dat weten als je zelf nog totaal geen idee hebt.

 

Of is het zo dat met hetgeen dat je verkoopt daar een deel van aan de belasting moet afstaan..

 

Het belasting technische gedeelte ben ik helemaal niet in thuis dus graag zou ik daar wat info over willen..

 

 

En ik heb even uitgezocht hoe je kan achterhalen welke produktcode en invoerrecht hetgeen heeft wat je wilt importeren, dit moet bij de douane d.m.v. een brief die je moet versturen met daarin wat het is en zoveel mogelijk info ervan. Maar het moet 1 produkt zijn per brief.. Is er misschien een makkelijkere manier om zoiets te achterhalen.. want ik zocht zelf al invoerrechtpercentages op de douane site maar ben niet geslaagd om wat te vinden.

 

Dit waren zo' n beetje mijn vragen... ;D

 

Met vriendelijke groeten,

 

Roberto

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je ondernemer bent, moet je elk jaar je inkomen schatten. Aan de hand daarvan legt de Belastingdienst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting op. Indien je de aanslag te hoog (of te laag) vindt, kun je bezwaar aantekenen.

 

Als achteraf blijkt dat de voorlopige aanslag te hoog of te laag is, wordt dit met de definitieve aanslag inkomstenbelasting rechtgetrokken.

 

Gezien de hoge heffingsrente die momenteel meer dan 5% bedraagt, kun je m.i. beter te veel betalen op een voorlopige aanslag dan te weinig.

 

Startende ondernemers krijgen vaak pas hun 1ste voorlopige aanslag, als ze al 1 of 2 jaar bezig zijn. De Belastingdienst legt dan ook meteen aanslagen op over het 2de en 3de jaar. Het komt geregeld voor dat de ondernemer hierdoor in liquiditeitsproblemen komt. Leg dus, zolang er nog geen aanslagen zijn opgelegd, elke maand wat opzij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.