• 0

Amerikaanse BV/NV?

Beste,

 

Zijn er op dit forum mensen die ervaring hebben met Amerikaanse rechtsvormen? Ik ben benieuwd of het mogelijk is om als Nederlander makkelijk een bedrijf in de V.S. te beginnen. Volgens mij zou een rechtsvorm vergelijkbaar met de Nederlandse BV het beste volstaan. Het is niet direct de bedoeling om daar naartoe te emigreren. Is er geen SSN benodigd voor het oprichten van een bedrijf? De activiteit betreft import/export van vrije goederen.

 

Alvast dank.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is het vrij eenvoudig om in de VS een rechtspersoon op te richten. In de VS heeft elke Staat eigen regels, zodat het oprichten van een rechtspersoon in de ene Staat wat eenvoudiger is dan in de andere Staat.

 

Een aantal jaren geleden was er een hype rond zogenaamde Delaware Inc.'s, die - zonder tussenkomst van een notaris - via Internet opgericht konden worden. Tegenwoordig hoor je daar niet meer zo veel van.

 

Sinds Enron zijn de regels in de VS wel aangescherpt, dus misschien is het nu minder eenvoudig.

 

Je kunt natuurlijk ook vanuit een Nederlandse rechtsvorm activiteiten ontplooien in de VS.

 

Wat is een SSN?

Link naar reactie
  • 0

SSN: Social Security Number denk ik?

 

 

 

Klopt idd, soort van Amerikaans sofinummer. De laatste keer dat ik in Amerika was bleek dat je niks kon zonder SSN; geen huis huren, geen abonement afsluiten o.i.d.

 

Bij wie zou ik terecht kunnen voor het oprichten, bijvoorbeeld in de staat Washington?

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Op jou bericht enkle vragen/opmerkingen:

Kan je iets specifieker zijn omtrent de soort "vrije goederen"?

Heb je nog nagedacht over welke USA state je het bedrijf in wilt vestigen?

Dit vanwege de onderlinge verschillen in Federal Tax per state.

 

Mij is onlangs verteld dat je zelf je bedrijf online kunt oprichten maar ik zou je adviseren dit via een laywer te doen. ( INC of LLC )

Ik zou zelf kiezen voor de LLC omdat er gemakkelijker mee is te werken / te participeren / te verkopen / samenwerken. Na de start kan je een TAX id voor je bedrijf aanvragen en ben je all set to go.

 

Heb je hier in NL ook al een bedrijf ( eventueel BV/holding ) want dan is het nog gemakkelijker op te richten en voor een eventueel visum in aanmerking te komen.

 

Any more questions ( please PM ) Ed

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zou een rechtsvorm vergelijkbaar met de Nederlandse BV het beste volstaan. Het is niet direct de bedoeling om daar naartoe te emigreren. Is er geen SSN benodigd voor het oprichten van een bedrijf? De activiteit betreft import/export van vrije goederen.

 

Ik begrijp dat je goederen wilt IMporteren IN de USA? Of wilt EXporteren vanuit de USA?

Om te beginnen moet je even onderscheid maken tussen aan de ene kant de rechtsvorm, en aan de andere kant het daadwerkelijke bedrijf en wat je daar voor nodig hebt.

V.w.b. de rechtsvorm; er zijn talloze aanbieders die je kunt vinden door even te Googelen met het woord 'company formation' of 'incorporation'. Verschillende staten zoals Delaware en Nevada bieden fiscale voordelen.

 

Maar dan; het bedrijf. Om zaken te kunnen doen zul je toch minstens een Amerikaanse bankrekening moeten hebben. Je wilde immers een Amerikaans bedrijf. Daar beginnen de problemen al.

Sinds 11 september zijn de eisen die banken daaraan stellen erg bureaucratisch geworden begrijp ik.

 

Het kan helemaal geen kwaad om eens te praten met fatsoenlijke Nederlandse fiscalisten met verstand van internationale belastingheffing. Kijk eens op de websites van Taxci (Rotterdam), Price-Waterhouse of Deloitte. Daar kun je veel van leren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.