• 0

Relatiebeding na uitspraak rechter

Dit is de uitspraak van de rechter. Daaronder heb ik wat vragen

Wie kan me helpen hiermee

 

Uitspraak die is ondertekend door zowel mij als ex werkgever.

 

Teneinde aan hun onderlinge geschil en procedures een einde te maken, zijn partijen het volgende overeengekomen:

1. De arbiedsovereenkomst Bedrijf x / denda eindigt met wederzijds goedvinden per 1 december 2006, hetgeen betekent dat het eerder gegeven ontslag op staande voet wordt ingetrokken; het achterstallige salaris over september en oktober 2006 zal binnen 10 dagen na heden worden voldaan en het salaris over november 2006 zal eind november 2006 worden voldaan, dit alles vermeerderd steeds met 8% vakantietoeslag.De betalingsverplichting van bedrijf x jegens denda beperkt zich dus uitdrukkelijk tot netto-equivalent van drie maal € bedrag y plus 8 % vakantie toeslag.

 

2.Het tussen partijen bestaande concurrentiebeding wordt vervangen door een relatiebeding voor de duur van 2 jaar ingaande heden, waarbij onder relaties worden verstaan de klanten van bedrijf x per heden en op overtreding van welk beding een boete van € 2500 per overtreding wordt gesteld. Het geheimhoudingsbeding blijft onverhinderd van kracht.

 

3 Partijen verklaren dat zij met inachtneming van het bovenstaande elkaar over en weer finale kwijting verlenen.

 

1 november 2006

 

 

Goed nu de vragen die mijn advocaat niet kon beantwoorden.

1. relaties van bedrijf x zijn relaties die bedrijf x had of heeft op 1 november 2006 en klanten die zijn toegevoegd op 2 november 2006 zijn deze wel benaderbaar.

 

2. relatie is dit dan ook het dealer bedrijf waar ik mijn auto koop en dus niet mag kopen of benaderen.

 

3. Klanten benaderen me op dit moment zelf. als zij schriftelijk bij bedrijf x aangeven geen relatie meer te willen hebben met bedrijf x is de weg dan vrij voor mij.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
1. relaties van bedrijf x zijn relaties die bedrijf x had of heeft op 1 november 2006 en klanten die zijn toegevoegd op 2 november 2006 zijn deze wel benaderbaar.

 

Klanten die "heden" klant waren zijn niet benaderbaar. Alle andere partijen wel.

 

2. relatie is dit dan ook het dealer bedrijf waar ik mijn auto koop

 

Rare vraag. De uitspraak geeft precies aan wat relaties zijn. Waar jij je auto koopt staat daar los van.

 

3. Klanten benaderen me op dit moment zelf. als zij schriftelijk bij bedrijf x aangeven geen relatie meer te willen hebben met bedrijf x is de weg dan vrij voor mij.

 

Waarom denk je dat? Dat zegt de uitspraak toch niet?

Link naar reactie
  • 0

Met de eerste vraag heb je me gelijk antwoord gegeven waar ik mee veder kan.Alvast bedankt renep.

 

Hoe kan ik er achter komen welke klanten ze hadden op 1 november 2006

Bedrijf x is verdeeld over 2 bedrijven bedrijf a particulieren en bedrijf x de zakelijke.

 

Moet ik dit gewoon vragen. of gaat dit ook via de advocaat om dat we niet meer op goede voet staan.

 

Kun je me hier ook mee helpen.

Link naar reactie
  • 0

Dus... Je hebt je laten bijstaan door een advocaat, je bent een overeenkomst aangegaan, die is kennelijk bekrachtigd door de rechter, je hebt getekend voor akkoord...

 

en na dat alles blijkt dat je zelf niet goed weet wat de overeenkomst precies inhoudt, dat je niet weet hoe je hem moet naleven en dat je advocaat - de adviseur bij uitstek - je hierover niet kan adviseren.

 

Ik vind het maar een raar verhaal. Weet je zeker dat het zo gegaan is?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zo is het gegaan, mijn advocaat van het skr was waarschijnlijk aan zijn pensioen toe en kon me daadwerkelijk niks vertellen over hoe de zaken gaan.

 

Ik zelf weet echt niet wat er speel bij dit soort dingen. en dacht dat het wel goed zat. maar achteraf blijkt minder waar.

 

Je kan alles vragen op het gebiedt van mobiel of abonnementen maar van dit heb ik geen verstand.

 

Ik heb ook gehandeld zo als de advocaat heeft aangegeven zoals hij zie er zit niet meer in.

 

Ik had net een nieuw contract getekend voor 12 maanden waar in stond vermeld dat ik voor mezelf mocht beginnen iedereen zij dit ga je dik winnen maar niks is minder waar.

Vandaar dat ik opzoek ben naar goede oplossingen en zo als ik dit forum lees worden hier goede adviseren gegeven.had ik dit maar eerder geweten

Link naar reactie
  • 0

Dan zeg je toch tegen je advocaat dat hij op kan zouten?! Ik zou als ik jou was eens goed juridisch advies in gaan winnen als je zo over de advocaat denkt die je zaken moet behartigen!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Met logisch verstand kom je vaak een heel eind.

Het gaat om relaties (beperkt tot klanten) van de voormalig werkgever op 1 november 2006.

 

Of ze nu wel of geen klant zijn van hem maakt niets uit.

 

Ook maakt het niets uit wie contact zoekt met wie. Anders kan je een vriend vragen een relatie te vragen om jou te bellen.

 

Je mag gewoon geen relaties aangaan met de klanten van je voormalig werkgever voor de vastgestelde periode. Twijfel je dan kan je het schriftelijk aan je voormalig werkgever vragen en hem zelfs om bewijs van de relatie vragen (factuur/offerte enz)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.