• 0

Andere richting op met eenmanszaak

Beste allemaal,

 

Sinds begin dit jaar heb ik naast mijn studie een eenmanszaak in het ontwerpen en bouwen van websites en webwinkels. Echter wil ik me nu gaan richten op het beheren van webwinkels, dus zelf online producten verkopen.

 

Aangezien je maar 1 eenmansmaak mag hebben zal ik de huidige dus moeten opheffen/veranderen. Maar ik heb al wel een aantal klanten gehad waarover ik dus nog belasting moet betalen.

 

Nu is mijn vraag aan jullie, wat kan ik nu het beste doen? Als ik mijn huidige eenmanszaak ophef, hoe gaat het dan met de belastingen en kan ik het BTW nummer behouden?

 

Of is het mogelijk om de huidige kvk te behouden en deze te wijzigen naar een andere sector?

 

Graag jullie advies, en evt. wat links met meer informatie over dit onderwerp. Ik heb hierover nog geen contact gehad met de KVK/Belastingsdienst, omdat ik me eerst wat meer wil verdiepen in de mogelijkheden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt met een eenmanszaak meerdere activiteiten hebben, meerdere handelsnamen voeren, meerdere internetdomeinen registreren etc.

Daar was ik me inderdaad van bewust. Echter vraag ik me af of je naast diensten ook echte producten kunt verkopen met dezelfde eenmanszaak, omdat het twee verschillende zaken zijn. Ik sta ingeschreven als dienstverlenend bedrijf, mag je dan wel producten verkopen?

Link naar reactie
  • 0

Echter vraag ik me af of je naast diensten ook echte producten kunt verkopen met dezelfde eenmanszaak

 

En ik was me er van bewust dat je dat vroeg :-) Mijn antwoord blijft: met een eenmanszaak kun je meerdere activiteiten hebben. Ja, ook ongerelateerde / heel andere activiteiten.

 

Bedankt! Dat maakt het een stuk makkelijker, ik had verwacht dat je geen ongerelateerde diensten/producten kon aanbieden met een handelsnaam.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.