B. Only Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 B. Only Newbee 1 0 Ik wil graag mijn eenmanszaak opheffen/ontbinden. Daarvoor moet je uiteindelijk een fiscale afrekening doen bij de Belastingdienst. Kan iemand mij vertellen hoe dat precies verloopt ? Link naar reactie
0 odeon Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 odeon Legend 2,3k 148 Er zijn geen formaliteiten nodig om een eenmanszaak te beëindigen. Gewoon ophouden en uitschrijven bij KvK is voldoende. Na afloop van dit jaar doe je aangifte inkomstenbelasting over 2007. In de aangifte meld je dat je eenmanszaak gestaakt is. In die aangifte geef je je stakingswinst aan. Deze bestaat uit stille reserves, goodwill, eventuele desinvesteringsbijtelling en vrijval fiscale reserves. Als je niet met deze materie bekend bent, kun je het beste professionele hulp zoeken bij het invullen van je aangifte. Succes, Odeon Link naar reactie
0 odeon Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 odeon Legend 2,3k 148 Aanvulling: De stakingswinst kun je eventueel omzetten in een oudedagslijfrente. Dat scheelt in belasting betalen, maar je moet dan wel een bom duiten naar een verzekeraar brengen. Als je dit wilt, dan moet dit voor 1 juli 2008 geregeld zijn. Link naar reactie
B. Only
B. Only
Ik wil graag mijn eenmanszaak opheffen/ontbinden.
Daarvoor moet je uiteindelijk een fiscale afrekening doen bij de Belastingdienst.
Kan iemand mij vertellen hoe dat precies verloopt ?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag