• 0

Gebruik bedrijfsnaam zonder KvK registratie ??

Beste mensen,

 

Ik zou graag het volgende willen weten:

 

* Ik ben samen met een collega aan het brainstormen over het beginnen van een eigen bedrijfje. Dit zou dan een VOF moeten gaan worden.

* We hebben al een naam bedacht en er is inmiddels ook een logo.

* We hebben alleen geen haast en willen alles goed uitzoeken en bekijken. Het streven is om begin 2008 de zaken bij de KvK etc geregeld te hebben.

* Het bedrijfje zal straks cursussen gaan geven in de medische sector.

* Nu zijn we gevraagd om te voorzien in een cursus, welke dit jaar nog gegeven moet gaan worden.

 

Concrete vraag:

 

* Kunnen we een cursus opzet maken en daarbij gebruik maken van onze toekomstige bedrijfsnaam en dito logo? Of is dit alleen toegestaan wanneer we bij de KvK geregistreerd zijn? Kunnen we ook een factuur schrijven onder deze naam?

 

Graag verneem ik van jullie of dit mogelijk is.

 

Hartelijke groet,

 

Een starter.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een andere reden om niet ingeschreven te staan bij de kamer van koophandel is dat het niet mogelijk is. Als beoefenaar van een vrij beroep is het voor mij niet mogelijk om mij in te schrijven, tenzij ik een besloten vennootschap wordt. Het beschermen van mijn handeslnaam is wel wat lastiger, maar ook te regelen.

 

Succes met ondernemen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Wat is het voordeel om je nu nog niet in te schrijven bij de KvK?

 

Voor wat betreft de BTW zie ik een voordeeltje. Op het moment dat je verwacht gebruik te kunnen gaan maken van de Kleine Ondernemer Regeling (KOR) zou je uit tactisch oogpunt je "BTW start datum" kunnen verleggen om daar gebruik van te maken. Met name bij startende en marginale ondernemers levert dat een voordeel op qua resultaat en cash flow.

 

Nadeel van dit soort acties is dat je aan het ondernemen bent met de handrem erop, dus je remt je eigen bedrijfsontwikkeling af, de vraag is of dat wel zo wijs is als je een bedrijf opstart. (penny wise - pound foolish)

 

Succes met je keuze! Ard

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.