Momenteel heb ik een geschil met een klant ivm wanbetaling en weet niet hoe ik da qua facturatie moet doen. Hopelijk heeft weet iemand hier wat ik kan doen.
In maart stuurde ik een factuur met een totaalbedrag van 120 euro ex BTW en een betalingstermijn van 14 dagen. 1 maand later stuurde ik een herinnering met een betalingstermijn van 14 dagen. Nog een maand later stuurde ik nogmaals een herinnering. Na vele telefoontjes en e-mails, waarbij er geen reactie is, stuurde ik begin juli een aangetekend brief om de klant erop te verwijzen dat wij een overeenkomt hebben en ze conform deze overeenkomt bij wanbetaling de wettelijke rente verschuldigd zijn een eenmalig 15 euro administratiekosten.
Gebaseerd op de wettelijke rente van 10,58% tot 01-07-2007 en van 11,07% vanaf 01-07-2007 is het totale rentebedrag 5,05, plus eenmalig 15 euro = 20,05 euro.
Dien ik nu een nieuwe factuur op te maken met een verwijzing naar de vorige factuur, plus 20,05 euro?
Wat is de gebruikelijk manier om de 20,05 euro te factureren?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jan25
Jan25
Momenteel heb ik een geschil met een klant ivm wanbetaling en weet niet hoe ik da qua facturatie moet doen. Hopelijk heeft weet iemand hier wat ik kan doen.
In maart stuurde ik een factuur met een totaalbedrag van 120 euro ex BTW en een betalingstermijn van 14 dagen. 1 maand later stuurde ik een herinnering met een betalingstermijn van 14 dagen. Nog een maand later stuurde ik nogmaals een herinnering. Na vele telefoontjes en e-mails, waarbij er geen reactie is, stuurde ik begin juli een aangetekend brief om de klant erop te verwijzen dat wij een overeenkomt hebben en ze conform deze overeenkomt bij wanbetaling de wettelijke rente verschuldigd zijn een eenmalig 15 euro administratiekosten.
Gebaseerd op de wettelijke rente van 10,58% tot 01-07-2007 en van 11,07% vanaf 01-07-2007 is het totale rentebedrag 5,05, plus eenmalig 15 euro = 20,05 euro.
Dien ik nu een nieuwe factuur op te maken met een verwijzing naar de vorige factuur, plus 20,05 euro?
Wat is de gebruikelijk manier om de 20,05 euro te factureren?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13146-facturatie-van-wettelijke-rente-en-administratiekosten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag