• 0

HELP AUB - SPOED - KOOPCONTRACT

Hallo levellers,

 

Ik zit in een probleem. Het gaat om het volgende:

 

Ik heb voor het verkopen van mijn woning een algemene koopakte getekend met de koper. Wat wij hadden afgesproken is, dat hij tot 2 augustus zijn bankgarantie moest inleveren. Hij heeft het echter niet kunnen regelen en heeft ons om verlenging gevraagd. Ik ben ermee accoord gegaan en heb hem een week uitstel gegeven. Resultaat: Niet gelukt. Daarna heb ik hem nog eens een week uitstel gegeven en nogsteeds niet gelukt. Hij belde de makelaar en heeft verteld dat hij zijn hypotheek wel kan rondkrijgen. Ik ken toevallig zijn tussenpersoon die mij vertelt dat het absoluut niet het geval is en dat hij met BKR coderingen die hij heeft die hypotheek nooit kan krijgen.

 

Ik belde mijn makelaar op om te zeggen dat de ontbindende voorwaarden al verlopen zijn (gisteren verlopen) en dat zij een andere koper moeten vinden. Wat ik hoor is, dat die meneer toch de juridische koper is (ondanks dat hij zijn bankgarantie niet kan inleveren en niet kan aantonen dat hij de hypotheek niet heeft kunnen krijgen). De makelaar komt met het feit dat als ik het huis aan iemand anders verkoop, dat de koper mij kan claimen!!

 

Sterker nog, ik vind dat ik de koper kan claimen omdat de ontbindende voorwaarden al verlopen zijn en de koper niet kan aantonen dat hij zijn hypotheek niet kan rondkrijgen.

 

Ik heb over een uur een afspraak met de makelaar. Kunnen jullie mij aub spoed helpen???

 

BVD

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.