• 0

Website overname - verkoop

Hallo iedereen,

 

Ik zit met een ingewikkeld probleem, althans, ik vind het ingewikkeld. Enkele jaren geleden (2004) ben ik begonnen met een site over de puberteit om jongeren meer te vertellen hierover. Dit heb ik allen vrijwillig gedaan. Echter heb ik inmiddels niet meer de tijd om deze site bij te houden en wil deze graag verkopen. Echter zijn er enkele dingen waar ik rekening mee moet houden.

 

Het domeinnaam is een .tk domeinnaam, ofwel betaald om de banners tegen te gaan, maar voor de rest is het een gratis domeinnaam.

 

De website is gebouwd met Lycos wehosting inc. De amerikaanse versie, het sjabloom etc is ook van hen etc.

 

Echter heb ik er veel arbeidsuren in de loop der jaren in gestoken. Ook qua onderhoud etc. Nu is mijn vraag, kan ik het verkopen? Zo ja, wat is een aannemelijk bod hierop? Het gaat om de volgende site trouwens; www.depuberteit.tk. Ik heb er nu een oproepje op staan voor tieners die hem vrijwillig willen overnemen, maar ook iemand die erop heeft geboden die echter flink ouder is... Dus vandaar dat ik het hier ook vraag, of het uberhaupt mag. En stel dat het mag, hoe ik dat met belastingen regel?

 

Alvast bedankt voor jullie advies!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bezoekersaantal is maandelijk zo'n 500-700 unieke bezoekers waar niets aan verdiend wordt.

 

Dan heb je geen probleem. Wel een hobby. Daar kun je mee doorgaan of mee stoppen. Maar vooral niet te lang over nadenken.

okej, maar stel, ik verkoop hem of bied het aan... is het juridisch gezien (heb geen certificaten oid) een strafbaar feit gepleegd als ik het aanbied? is het verboden, of mag dat gewoon, ondanks dat het een andere hosting is, niet van jezelf en ook de lay outs niet van jezelf zijn... En wat zou dan evt een waardige prijs zijn?

Link naar reactie
  • 0

Als je antwoord wilt hebben moet je kijken in de contracten die je gesloten hebt met je hoster en de domeinregistrator. Daarin zal wellicht staan dat het niet mag, anders kan je het rustig doen. Er is geen wet ofzo die het bepaalt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

.tk domeinen kun je ook gewoon kopen dan ben je 100% de eigenaar en mag je dus verkopen enz maar de bezitter moet eens per 2 jaar een bedrag betalen voor bezit v/d domeinnaam.

 

Domein kopen ?

Gewoon even contact opnemen met hun hoofdkantoor, dat zit in Amsterdam, krijg je een factuurtje thuis.

 

Je kan natuurlijk ook de .nl aanschaffen en de hele website kun je uiteraard gewoon 'uitlezen' en op je eigen hosting neerzetten. Dat het via een sitebuilder is gemaakt is geen probleem.

 

Mysql databases moet je apart opslaan en kun je op de nieuwe host weer activeren met een waarschijnlijk enigzins andere inlog & passwoord.

Link naar reactie
  • 0

Bezoekersaantal is maandelijk zo'n 500-700 unieke bezoekers waar niets aan verdiend wordt.

 

Dan heb je geen probleem. Wel een hobby. Daar kun je mee doorgaan of mee stoppen. Maar vooral niet te lang over nadenken.

okej, maar stel, ik verkoop hem of bied het aan... is het juridisch gezien (heb geen certificaten oid) een strafbaar feit gepleegd als ik het aanbied? is het verboden, of mag dat gewoon, ondanks dat het een andere hosting is, niet van jezelf en ook de lay outs niet van jezelf zijn... En wat zou dan evt een waardige prijs zijn?

 

Daar zou ik me niet druk overmaken. Je kunt de website gewoon verkopen, je verkoopt immers de website en niet het hostingpakket, deze wordt alleen verwisseld van gebruiker als gevolg hiervan.

 

De waarde is moeilijk te schatten omdat er geen inkomsten zijn, het is maar net of iemand het kan gebruiken. Het zullen in ieder geval geen honderden euro's zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.