• 0

Auteurs rechten in Nederland zoals Writers Guild?

Buiten mijn ander dagelijks werk maak ik ook korte films en documentaires of ideeën voor programma's.

Omdat ik ook vaak internationaal opereer doe ik dat meestal bij de Writers Guild in de VS via mijn zaken partner.

 

Vraag is:

Kan dit niet in Nederland zo geregeld worden of bestaat dit al.

Ben namelijk woonachtig buiten Nederland maar zou ook graag willen dat een aantal van mijn ideeën voor de Nederlandse media markt beschermd zouden worden.

 

 

journalist en hoofd dagelijks bestuur Nederlandse KvK in Macedonie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zie geen reacties en wellicht moet ik mijn vraag anders formuleren.

Ik heb een aantal ideeen voor de Nederlandse TV markt.

Ik woon buiten Nederland en wil graag voordat ik mijn ideeen ga versturen het idee beschermd hebben.

 

Iemand een idee?

journalist en hoofd dagelijks bestuur Nederlandse KvK in Macedonie

Link naar reactie
  • 0

Das dan slecht geregeld Niko.

Mijn andere concepten is wel in Amerika beschermd zoals www.extremejourney.com

 

Maar bedankt voor je antwoord het is duidelijk voor me.

 

 

Amerika is een ander verhaal met totaal andere wetgeving.

Zoals ik al aangaf is het strikt genomen niet mogelijk om concepten hier in Nederland ( if in Europa) vast te leggen. Dat neemt niet weg dat er door het maken van een pilot afleving niet bepaalde rechten af te dwingen zijn. Zie verder de diverse discussies daaromtrent hier op het forum.

 

Maar laat je niet uit het veld slaan, de grote tv producenten krijgen het ook voor elkaar hun producten aan de diverse zenders te slijten voor veel geld.

Link naar reactie
  • 0

In Nederland zijn er wel services voorhanden als http://www.idepot.nl/ van het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE, voorheen Benelux Merkenbureau), maar voor zover ik het begrepen heb geven ze geen bescherming. Misschien een create date, maar ook daar heb je niet veel aan.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik sta werkelijk versteld dat er zo weinig gedaan word, of beter gezegd wettelijk geregeld word inzake het beschermen van creatief denken.

Zoals hier al gepost werd was ik stom verbaasd dat ik op RTL en op SBS het sterren schaats programma zag.

Dit is voor mij de reinste diefstal!

 

Mijn project (Extreme Journey) zou dicht moeten komen als Big Brother maar ik weet zeker dat mijn idee zo verschillend is dat ik me over auteurs rechten me geen zorgen hoef te maken.

 

Ik vind toch dat we qua wet op auteursrecht nog wat van de VS kunnen leren.

Ook omdat het daar normaal is dat er voor een meeting een verklaring word ondertekend voordat het idee op tafel komt. Zo'n verklaring kan wel degelijk als bewijsstuk dienen in een eventuele rechtszaak.

 

journalist en hoofd dagelijks bestuur Nederlandse KvK in Macedonie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.