• 0

Aftrek inkoop voor "prijzen"

Helaas is op dit moment mijn administrateur 3 weken op vakantie en ik ben 1 vraagje vergeten te stellen.

Ik hoop dat er hier iemand de vraag kan beantwoorden.

 

Voor de start van mijn bedrijfje wil ik alle mensen die informatie aanvragen een (klein) geschenk in het vooruitzicht stellen of eventueel een beperkt aantal van deze info aanvragers belonen met een iets groter geschenk.

 

Verder wil ik onder alle daadwerkelijke klanten die iets kopen vóór een bepaalde datum één of meerdere prijzen verloten.

 

Nou heb ik begrepen via via dat dit soort zaken (gedeeltelijk) aftrekbaar kunnen zijn, net zo als sponsoring, reclame etc.

 

Toch wil ik graag zekerheid voordat ik dit daadwerkelijk in gang zet.

Wie heeft er een antwoord voor me?

Als er een betere manier voor is, vind die dan!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geschenken aan derden zijn representatiekosten.

 

"Wet IB 2001 regelen dat bij het bepalen van de winst de zakelijke kosten en lasten die verband houden met voedsel (tezamen met representatiekosten en kosten van congressen e.d.) tot een bedrag van € 4.000 niet in aftrek komen, dan wel indien de belastingplichtige daarvoor kiest integraal voor 75 procent in aftrek komen."

 

Je kan dus kiezen voor de drempel als je heel veel weeggeeft of 75% aftrekken.

Voor de aftrek van BTW geldt dat dit mag mits de gift per relatie niet boven € 227 uitkomt.

 

BTW

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob03/ob03-21.html#P134_17632

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

In principe zijn al je inkoopkkosten 'aftrekbaar' - dat zijn immers bedrijfskosten. De beperkingen tav representatie en geschenken zijn niet van toepassing, omdat het gewoon marketingkosten zijn. Hoe dat precies zit met giften weet ik niet, maar het betreft hier geen geschenken aan derden maar tweeden. Het zijn immers potentiële klanten.

 

Er zitten trouwens veel boekhouddeskundigen op het forum, dus er komen nog betere antwoorden... ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.