• 0

.nl, .be en merkgeschil

Hallo allemaal,

 

Ik ben opzoek naar goede raad.

 

Ik ben als zelfstandige een eigen zaak gestart in België. Laat het ons ABC noemen. Uiteraard heb ik deze handelsnaam geregistreerd in België, heb ik het ABC.be domein en heb ik ABC als merk laten deponeren voor de Benelux (zowel naam als logo bij BBIE). Net hierover wil ik enkele inlichtingen vragen.

 

Daar wij ook aan Nederland verkopen (we zijn een internet winkel) zijn wij geïnteresseerd om ook het domein ABC.nl te registreren. Deze is spijtig genoeg al geregistreerd door een Nederlandse firma die al enkele jaren dezelfde handelsnaam in Nederland bezit en het ABC.nl domein. Hij heeft ABC echter niet als merk laten deponeren, wat ik wel gedaan heb.

 

Ik heb vernomen dat ook al heb ik het merk gedoponeed, ik geen recht heb op het .nl domein omdat het Nederlands bedrijf eerst was. Klopt dit? Zo ja, wanneer kan ik het ABC.nl domein claimen? Als de handelsnaam ABC in Nederland ooit vervalt?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp! 8)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

Zie topic over merknamen, handelsnamen en domeinnamen.

 

Van belang is wie het eerst was: jij met jouw merkregistratie of je Nederlandse concurrent met zijn handelsnaam. Bestond de handelsnaam reeds en had jij dat door onderzoek in het register van de KvK kunnen weten, dan verzwakt dat jouw aanspraak op het merk als jullie in dezelfde markt actief zijn. Je concurrent kan je immers een registratie ter kwader trouw aanwrijven. Dus wees voorzichtig....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.