• 0

rechtsvorm voor Franchisegever

Hallo,

 

Zit met een vraag. Ik ben een franchiseformule uit aan het werken, om hiermee zsm van start te kunnen gaan.

 

Nu vraag ik mij af, welke rechtsvorm voor mij nu op dit moment interessant is. Ik heb nl nu niet het aandelenkapitaal financieren om een BV op te richten, en wachten totdat deze wetgeving versoepeld medio 2008 is voor mij te lang ???

 

Ik denk nl dat de voordelen van een eenmanszaak in de opstartfase interessant zullen zij voor mij, maar goed, hoe komt het over om als franchisegever een eenmanszaak te hebben ipv bv een BV??

 

Gr HCH

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk niet dat het veel nut heeft om te gaan franchisen als je een eenmanszaak hebt aangezien je (tenminste als doel hebt) een redelijk groot bedrag aan winst wilt maken waardoor het fiscaal aantrekkelijker wordt een BV te hebben.

 

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 1

Als we de keuze even terugbrengen tot wel of geen gebruik maken van een aparte rechtspersoon oftewel een eenmanszaak of iets anders.

 

Wat ga je franchisen? Wat voor investeringen hangen er voor jouw franchisenemers aan vast?

 

Als de belangen (bedragen) groter worden zou ik veel sneller de overstap maken van eenmanszaak naar rechtspersoon (Bijvoorbeeld BV). Staat los van de fiscale motieven maar meer vanuit aansprakelijkheidmotief. Op regelmatige basis staan dit soort partijen met elkaar te bakkeleien bij de rechter.

 

Vaak wordt er ook gewerkt met pilot/eigen vestigingen, om dit boekhoudkundig een beetje aardig te kunnen presenteren is het vaak ook handiger er een aparte rechtspersoon van te maken. Er kan dan ook boekhoudkundig een apart bedrijf zijn waardoor de cijfers beter recht doen aan de feitelijke situatie. Daardoor kun je je bedrijfsconcept beter presenteren aan je potentiele franchisenemers.

 

Succes!! Ard

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sancho raakt een beetje in de war van dit soort berichten.

 

Een franchisegever die de kosten voor het oprichten van zijn eigen bv niet kan opbrengen. Franchisegevers waren toch die mensen die een bewezen formule tegen betaling van een fee ter beschikking stellen?

 

Hoe serieus neem je jezelf? En je potentiële franchisenemers?

 

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie (soms) heldere antwoorden. Een paar kan ik wat mee, en een paar ook zeker niet...maar ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest.

 

Ik ben de formule uit aan het dokteren om hem daarna te gaan implenteren. Ik zou willen dat ik meteen de 100.000,- ging verdienen, maar jullie snappen natuurlijk ook dat alle begin moeilijk is. Ik ben mij er terdege van bewust dat een BV de beste optie is, maar om nu in de opstartfase (dus nog zonder franchisenemers) diverse investeringen cq uitgave te doen, lijkt het mij van mijn kant uit de meest praktische oplossing om een eenmanszaak te starten...om deze binnen afzienbare tijd om te zetten naar een BV.

Maar dat hadden jullie natuurlijk al begrepen!

 

Gr HCH

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.