• 0

ondernemingsactiviteiten verleggen

Een goed half jaar geleden ben ik als student mijn eigen bedrijf begonnen in een verzadigde markt, namelijk die van webdesign. Ik was me er goed van bewust dat het hier moeilijk klanten vinden zou zijn, maar na een periode van klantenwerving zag ik toch wel dat het nog wel mee viel.

Het ging mij meer om dat ik naast mijn studie elk moment van de dag zelf mijn uren kan inplannen en dat ik ook voldoening zou krijgen als ik harder zou werken. Bij diverse bijbaantjes ergerde ik me groen en geel aan bedrijfsstrategieën die echt zoveel beter konden, maar hier werd nooit iets mee gedaan. Dat allemaal heeft mij stap doen zetten om eigen bedrijf te starten.

 

Inmiddels moet ik toegeven dat het me al met al heel moeilijk af gaat en ik me soms zelf de vraag moet stellen of ik wel ondernemers bloed heb. Ik kan wel iets heel erg graag willen, maar het moet ook in je zitten.

Voor heel veel problemen heb ik wel een oplossing, maar het geld ontbreekt als student zijnde. Elke investering word nu 50 keer omgedraaid en bekeken voordat hij gemaakt word. Ook gaan de besprekingen over websitelayout me klanten heel moeizaam. Ik benader mijn klanten regelmatig om te vragen wanneer het hun gelegen komt om wat teksten aan te leveren of om een tussen bespreking over de website te houden. Deze afspraken lopen zeer moeizaam en dat gaat vreten aan mijn motivatie om er mee door te gaan.

 

Inmiddels heb ik meer plezier in het ontwikkelen van allerlei elektronica producten. Diverse machineaansturingen zijn momenteel in de maak. Dit gaat me eigenlijk veel beter af. En ik haal meer voldoening eruit, omdat vele klanten niet thuis zijn in dit wereldtje en het knap vindt wat er afgeleverd word.

 

Waar ik nu beetje mee zit is, hoe gaan jullie om met het verschuiven van je activiteiten. Moet je die nieuwe activiteiten doorgeven aan KvK?

Mensen zien mij nu als webdesign ontwerper, elektronica engineering is toch weer ander vakgebied.

 

En hoe kan ik eventueel mijn tak webdesign weer een spurt geven?

 

Alle tips zijn welkom

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Waar ik nu beetje mee zit is, hoe gaan jullie om met het verschuiven van je activiteiten. Moet je die nieuwe activiteiten doorgeven aan KvK?

 

Ja. Je kunt eerst een tweede activiteit registreren, eventueel later daarvan de hoofdactiviteit maken en tenslotte de oorspronkelijke activiteit schrappen.

 

En hoe kan ik eventueel mijn tak webdesign weer een spurt geven?

 

Professionaliseren. Strakkere afspraken met klanten maken. Werken met projectplannen. Passieve klanten die meer kosten dan opleveren bij het oud vuil zetten. Een beter marktsegment zoeken, met hoogwaardiger werk. Samenwerkingsverbanden aangaan. Dat soort dingen.

 

En misschien een tijdje als freelancer bij een groter geprofessionaliseerd webdesignbureau werken om te ontdekken hoe het er daar aan toe gaat.

Link naar reactie
  • 0

Ook gaan de besprekingen over websitelayout me klanten heel moeizaam. Ik benader mijn klanten regelmatig om te vragen wanneer het hun gelegen komt om wat teksten aan te leveren of om een tussen bespreking over de website te houden. Deze afspraken lopen zeer moeizaam en dat gaat vreten aan mijn motivatie om er mee door te gaan.

 

En hoe kan ik eventueel mijn tak webdesign weer een spurt geven?

 

Alle tips zijn welkom

 

 

Naast de tips van Rene misschien nog het volgende:

Wellicht is het zinvol een communicatietraining te volgen? Als het met name de contacten en afspraken met klanten betreft die moeizaam gaan kun je hier veel aan hebben. Dit is ook iets waar je in moet groeien.

Jij bent weliswaar de opdrachtnemer en de klant is "koning" maar deze moet er wel van doordrongen zijn dat jij alleen verder kunt als er vanuit de klant voldoende input is. De juiste vragen stellen, afspraken vastleggen en een projectplanning maken en onderhouden kan vaak al helpen.

En niet bang zijn om, indien nodig, je tanden te laten zien.

 

 

Succes!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.