• 0

Kant En Klare Huizen/Gebouwen

Hallo,

 

Ik ben via google hier op deze site gekomen, en zit al een tijdje met een plan... Ik ga het hier voor het eerst uit mijn hoofd halen en hoop een paar goed bruikbare reacties te ontvangen zodat mijn plan ooit werkelijkheid kan worden.

 

Het gaat om het volgende,

Ik zou graag een paar "huizen"(*) willen bouwen in Afghanistan, bouwgrond moet geen probleem zijn...

 

de Maar in mijn plan is het volgende, ik wil onderdelen kant en klaar vanuit Nederland ( of een ander land ) vervoeren naar Afghanistan zodat het daar binnen paar dagen klaar staat.

 

Bestaat er een bedrijf die "gebouwen" als een bouwpakket leverd? Ik snap dat de fundering, en de buitenste muren daar zelf moeten worden gebouwd... Maar de voor de rest, zoals de binnen muren die de kamers enz scheidt, deuren enz , wil ik allemaal uit een ander land importeren.

 

Ik weet dat het gek klinkt, maar ik heb een stukje land daar en nu de situatie in Afghanistan rustig aan het worden is wil ik er iets mee doen.

 

Weet iemand of er een bedrijf is die "gebouwen" als "bouwdozen" leveren... Of mischien heeft er iemand een ander plan... deel je ideeën...

 

Alvast bedankt...

 

(*) het hoeven niet persee huizen te zijn, kan ook een restaurant, hotel of iets anders zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ondanks allerlei vernieuwingen is hier in Nederland de bouw een zeer conservatieve markt. Wellicht is dat daar niet het geval en kan je er inderdaad een "gat in de markt" vinden. Wat mij lastig lijkt: Ik geloof niet dat er in Afghanistan goed geschoolde mensen zijn die een dergelijk huis kunnen bouwen op basis van een zeer hip bouwpakket. Ik denk dat je naar dat probleem eerst moet kijken, een container met elementen versturen is niet zo moeilijk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

je hebt natuurlijk de container woning voor studenen e.d.

 

daarnaast heb je de "ikea" woningen uit zweden, een compeet huis, van hout uiteraard.

 

je hebt de noodgebouwen en gebrouwen opgebouwd uit wandpanelen maar iets wat jij precies zoek ken ik niet, het is trouwens wel uit te voeren!

 

je kan natuurlijk altijd kijken naar pers panelen, die moet je dan speciaal voor jouw huizen project laten ontwerpen ,maar dan krijg je gewoon een aantal wanden, even vast schroeven en je huisje is klaar, (dan komt de afbouw natuurlijk ook nog, als je die er als eerst in wilt hebben is het andere koek).

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Kosten van het vervoer

 

Kosten van de papierwinkel

 

Risico van he transport

 

En verder natuurlijk, Nederlandse huizenbouw lijkt me niet erg geschit voor woestijnachtige temperaturen, vooral de aanwezigheid van veel glas en relatief weinig stenen massa maken het denk ik weinig geschikt voor bouwwerken in Afghanistan. Om nog maar te zwijgen over de kosten van het bouwen.

 

Er zijn wel kant en klare woningen beschikbaar, net als bijvoorbeeld containers met een duurzaam tintje, ik vraag me alleen af wie dit gaat betalen en of je niet beter lokale krachten in kan huren en de materialen lokaal kunt aanschaffen.

Ik weet niet hoe jij erbij komt trouwens dat Afghanistan rustig is, ik vraag me zelfs af of je er ooit wel eens geweest bent.

Net als de Balkan zal deze regio nog heel lang onrustig blijven.

 

Als je toch iets wil exporteren kun je misschien beter eens een growshop inlopen. ;D

 

Ik vraag me trouwens af wat deze vraag met ondernemen te maken heeft.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de veele reacties, ik had al dagen lang gegoogeld, maar bij House in a Box was ik nog niet gekomen.

 

Ik ben nu echter er achter gekomen dat zo een soort huis een "PreFab" huis heet en een groote markt heeft.

 

Bouwvakkers zijn er genoeg in Afghanistan, en over de veiligheid: in Kabul is het vrij rustig ,in die zin dat er bijna geen grote aanslagen worden gepleegd.

 

Merkava, ja ik denk dat je gelijk hebt over het verschil in tempratuur, ook zijn de regels voor huizen hier strenger wat het moeilijk maakt om prefab huizen te exporteren met een laag budget. ( ook minder kosten voor de papierwinkel )

 

Ik denk dat ik beter in China/asie naar preFab huizen kan zoeken. Nog maals bedankt en als er nog tips of adviezen zijn: POSTEN MAAR!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Ze,

 

Ik ben niet bekend met de marktsituatie in Afghanistan, maar ken wel projectontwikkelaars in Iran en UAE. Het importeren van kant-en-klaar huizen vanuit europa is voor hun geen efficiënte keuze. Bij buurland Iran komen vaak de ingenieurs, architecten, projectmanagers en materiaal uit eigenland, de arbeid word massaal geïmporteerd vanuit Afghanistan ivm met de lage loonkosten. Een gemiddelde Afgaan werkt voor 8 a 10 euro per dag, 12 uur per dag, 6 dagen per week (in de praktijk is het voor minder geld mogelijk om ze veel langer te laten werken, vraag is of je dat wenst). Er is een overschot aan arbeiders ivm de hoge werkloosheid en zeer lage lonen in Afghanistan zelf.

 

Er is veel aanbod aan prefab housing. Hou er rekening mee dat importeren vaak erg langzaam gaat en met veel moeite. Hou in je begroting rekening mee dat het bij beide kanten gebruikelijk is om een financieel cadeau te geven aan de personen die verantwoordelijk zijn voor import en export regelingen.

 

Hieronder 3 bedrijven die jouw wellicht verder kunnen helpen.

 

Bedrijf: AMPAC International

Contactpersoon: Mr. Liu

Telefoon: 86-21-63355961-16

Adres:    Unit 605, Gutai Riverview Mansion, 969 South Zhongshan Road, Shanghai City. China

 

 

Bedrijf: LGV Engineering Co Ltd

Contactpersoon: Lino Geretto

Telefoon: +66 2 255 8717-8

Adres: http://www.lgveng.com

 

Bedrijf: Yahgee Modular House

Contactpersoon: Fan Zhang

Telefoon: 86-755-33300705

Adres: http://www.yahgee.com

 

 

Link naar reactie
  • 0

zeer bruikbaar! bedankt Jan!!!

 

Ik ken ook een paar mensen uit dubai die huizen/apartementen hebben gebouwd in Afghanistan. Voor zo ver ik weet, hebben ze bijna alles geimporteerd uit het buitenland, en de kosten per huis kwamen voor hun uit op ongeveer 12.000 euro...

 

hier zijn een paar fotos:

 

New_Herat_24.jpg

 

New_Herat_25.jpg

 

 

Container units vind ik niet bruikbaar, omdat het vooral als tijdelijke huizen worden gebouwd. Ziet er goedkoop en lelijk uit, kortom niet geschikt voor een gezin om erin te wonen.

 

:-[

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.