• 0

Cursussen geven

Misschien misplaatst onder arbeidsrechtelijk, maar ik heb geen idee waar ik het anders moet posten :-X

 

Ik ben drie maanden geleden voor mijzelf begonnen (computerservice aan huis, webdesign, grafisch ontwerp). Nu wil ik daarnaast computercursussen gaan geven. Ruimte geregeld, cursusmateriaal geschreven, allemaal prima. Tot iemand mij laatst vroeg of ik daarvoor geen papieren nodig heb.

 

Dat is dus meteen ook mijn vraag: mag ik officieel zelf 'les geven', of moet je daarvoor een of ander certificaat halen? Uiteraard is de 'diploma' die mensen na mijn cursus krijgen niet erkend, maar meer voor het idee.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het hangt af van wat je inderdaad voor certificaat wilt uitdelen. Ik mag jou, op prive terrein, rondjes laten rijden in een auto en je uitleg geven over hoe het werkt. Omdat ik geen erkend rij-examinator ben mag ik je geen rijbewijs geven, ookal vind ik dat je prima kan autorijden.

 

Het is dus niet per defenitie verplicht om iets van een papiertje te hebben om iemand iets uit te leggen. Op computer gebied is er ook niets waarbij ik dat zo snel kan bedenken. Er zijn zelfs vrijwel geen officiele certificaten voor normaal pc gebruik. Op technisch gebied zijn die er wel zeer veel.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hey,

 

Het is een cursus te vergelijken met het 'grote' ECDL, het europese computerrijbewijs. Dat is inderdaad een van de weinige 'kantoor' diploma's. Maar het ging mij erom dat ik niet straks een of andere controleur op de stoep heb staan die mij om mijn 'cursus-geef-diploma' vraagt. Je weet het maar nooit... denk kan het maar beter van tevoren duidelijk hebben.

Link naar reactie
  • 0

zolang jij geen officieele diloma's uitgeeft is het geen probleem,

 

mensen huren jou immers in om jou te horen spreken, mensen gaan ook naar een concert, dat is in feite het zelfde, alleen de inhoud is anders. (en je hebt ook geen diploma's nodig om een concert te geven).

 

 

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft hiervoor geen papieren te hebben.(herhaling). Je mag getuigschriften uitdelen en zelf de naam diploma of certificaat geven.

 

Daarnaast kun je je cursisten voorbereiden voor erkende examens. Vind je dit noodzakelijk? Zoek dan even uit of er een erkende examenbureau is die examens in jou branche organiseert en wat moeten de leerlingen beheersen om te kunnen slagen.

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.