• 0

e-mail marketing - betalen om hotmail gebruikers te kunnen mailen

Hallo,

Sinds vorige maand blijken nieuwsbrieven die ik voor mijn bedrijf verstuur (aan mensen die zich hiervoor zelf hebben opgegeven) door hotmail automatisch in de map ongewenste mail gestopt te worden met een label erop dat het mogelijk een phishingbericht is.

 

Dit kost mij dus veel omzet doordat 80% van mijn adressen bestand uit hotmail gebruikers bestaat en dus mijn mail niet krijgt en degene die hem wel zien staan bij de ongewenste mail dus nog eens het gevoel zullen krijgen dat mijn bedrijf dus niet betrouwbaar is.

Dit is uiteraard rampzalig voor een bedrijf welke het moet hebben van een betrouwbaar imago en een deel van zijn omzet haalt uit het versturen van nieuwsbrieven.

 

Nu heb ik eerst 4 keer met msn gemaild met vragen waarom dit is en hoe op te lossen maar kreeg ik geen reactie op.

Telefonisch steeds doorverwezen naar een webpagina om te mailen zonder resultaat.

 

Vandaar na diverse nummers geprobeerd te hebben en flink te hebben doorgevraagd er achter gekomen dat als je grotere aantallen e-mails verstuurd aan hotmail gebruikers (in mijn geval een 5000 per 2 tot 4 weken) je automatisch door hotmail geblokkeerd wordt.

 

Indien je wilt dat je mail weer gewoon gaat aankomen in de normale mail mappen van de gebruikers dien je je te laten certificeren en daarvoor moet je dus gaan betalen.

 

Het kleinste pakket daarbij gaat uit van maximaal 500 duizend mails per maand en kost 400 dollar voor de certificering en 1000 dollar licentie vergoeding (mij onbekend of dat per maand of per jaar is).

 

Nu zijn dat flinke bedragen en vraag ik me af of ik niet beter een gespecialiceerd bedrijf kan inschakellen voor het verzenden van mijn nieuwsbrieven.

 

Wie heeft hier ervaring mee en hoe regellen jullie je e-mail marketing campagnes?

 

Daniël

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Ik vertel mijn klanten dat Hotmail over het algemeen niet zo'n betrouwbaar mailverkeer oplevert en doe het verzoek om te kijken of de activatiemail in de ongewenste post komt. Zo ja, dan volstaat 1 druk op de knop om die mails voortaan in de inbox te laten verschijnen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

DFat is helaas geen oplossing.

mijn nieuwsbrief leden hebben zich vaak meer als een jaar geleden al voor de nieuwsbrief opgegeven en komen vaak enkel naar de website naar aanleiding van een nieuwsbrief met speciale aanbieding.

En die aanbieding krijgen ze dus niet en komen dus niet naar de site...

En als ze de nieuwsbrief al zien staan in de onmgewenste mail zullen de meeste die niet zo snel goedkueren doordat hij niet zichtbaar is en er groot een waarschuwing bijstaat dat het Fhisingmail kan zijn.

Link naar reactie
  • 0

ik heb meer dan genoeg ellende gehad met hotmail en ben een tijdje terug dan ook overgegaan op een rigoreuze maatregel: hotmail-adressen sta ik niet meer toe in mijn webwinkel. 60% van mijn klanten had een hotmail-adres en ik ben er een aantal kwijtgeraakt. Maar mijn reputatie is me wat dierbaarder en zal uiteindelijk meer klanten opleveren: omdat Hotmail mijn mails blokkeerde ontvingen mijn klanten geen mails over hun bestellingen. En dat wordt dan aan de webwinkel toegeschreven natuurlijk, die 'niet eens reageert'. (wat volkomen logisch is vanuit de klant gezien)

 

Met Hotmail valt niet te communiceren, dus dan maar zo. Mijn beslissing heeft beperkte gevolgen omdat mijn doelgroep erg specifiek is en bereid is moeite te doen (bijv. een ander e-mailadres doorgeven). Zit je in een markt met veel concurrentie, dan kan ik me goed voorstellen dat betalen voor het versturen van de nieuwsbrief ook een optie is. Al zou ik dat uit principe vertikken.

Link naar reactie
  • 0

Vossie,

 

Hotmail bepaalt aan de hand van de reputatie van het IP adres dat de emails verstuurd of ze al dan niet als spam beschouwd worden.

 

Als je berichten gemarkeerd worden als "potentieel phishing gevaar" dan betekent dit dat Hotmail jouw mailserver niet herkent. Om dit te fixen moet je "Sender ID" implementeren - da's (heel eenvoudig uitgelegd) een authentificatie methode die Hotmail gebruikt om de spammers van de marketers te onderscheiden.

 

Op mijn blog kun je alle informatie vinden die je nodig hebt. Met name deze blog posts zijn voor jou heel interessant:

 

http://www.b2bemailmarketing.com/2005/06/hotmail_now_req.html

http://www.b2bemailmarketing.com/2007/04/improving_email.html

 

Een email service provider regelt deze zaken normaal gezien voor jou. Dus als je huidige provider dit niet doet, is het misschien tijd om op zoek te gaan naar eentje die wel weet waar hij mee bezig is.

 

Of verstuur je die emailtjes misschien via je eigen mailserver?

 

Tamara

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

na veel zoeken was ik er inderdaad achter dat het mijn ipnummer was dat geblokkeerd was.

heb de mailing software nu op een nieuw ipnummer gezet en nu komt de mail weer aan.

 

Ik werk inderdaad niet met een mailing provider maar doe het via eigen (gekochte) mailing software via mijn eigen mail server.

 

Heb wel gekeken naar mailing providers maar vond dat allemaal erg duur (400 tot 1000 euro setup kosten) + ongeveer een cent per verstuurde nieuwsbrief wat per maand zou neerkomen op een 200 tot 300 euro met mijn huidige lijst.

 

Dan denk ik dat zelf zo een sender id aanvragen nog een goedkopere oplossing zou zijn.

Maar ik wacht even af of het goed blijft gaan met het nieuwe ipnummer (het vorige ipnummer had ik net nieuw bij een nieuwe server, mogelijk dat het eerder gebruikt geweest is en diegene er vreemde dingen mee gedaan had dat het geblokkeerd was).

 

Daniël

Link naar reactie
  • 0

Daniel,

 

Als je niet gebonden bent aan een provider in Nederland zijn er heel veel opties wat betreft email service providers waar je geen setup kosten moet betalen. Ik heb de volgende getest en kan ze zeker aanbevelen:

 

www.mailchimp.com

www.campaignmonitor.com

www.aweber.com

www.icontact.com

 

Ze bieden allemaal een gratis trial aan dus je kunt ze gratis uitproberen. Na de trial betaal je bij Mailchimp bijvoorbeeld 15$ om 500 emails uit te sturen...

 

Groetjes,

Tamara

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik zal het zeker eens gaan bekijken.

Het gaat in mijn geval om 5000 adressen die ik 3 tot 4 keer per maand een nieuwsbrief wil sturen. aantal adressen moet verder oplopen tot 10.000.

 

Zal nu dus om 15.000 tot 20.000 nieuwsbrieven (e-mails) per maand gaan

 

en als ik succesvol ben met nieuwe nieuwsbrief leden binnen halen straks dus om 30.000 tot 40.000 mails per maand.

 

dan wil je dus geen 15$ per 500 mails betalen, maar ga ze zeker even verder bekijken.

 

Daniël

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.