• 0

dwars liggen van verhuurder

Hallo allemaal

 

Ik heb een vraag over het volgende ,ik ben bezig om mijn winkel te verkopen ,nu zijn er overname kandidaten waar ik ook een goed gevoel over heb.

We zijn vandaag nog bij de K.V.K geweest voor het een en ander te vragen wat betreft welke stappen we nog moeten ondernemen.

De kopende partij heeft ook al een kredietaanvraag gedaan en ook een ondernemersplan opgesteld ,ik heb mijn huur opgezegd en deze loopt nog tot volgend jaar oktober.

Nu hebben zij ook contact opgenomen met de verhuurder ,en deze wilde ook een ondernemersplan .

Maar nu kregen ze vandaag bericht dat hij niet met hun een zee wilde gaan ,want hij wil dat de hele zaak verbouwd wordt .

Hun plan was prima ,maar zij willen dit stapsgewijs uitvoeren .

Maar hij wil dat dit alles meteen gebeurd ,ze moeten maar een maand of zo dicht doen en een hogere lening nemen.

Zij willen dit risico nu niet meteen nemen ,ze willen eerst kijken hoe het uit gaat pakken met wat kleinere veranderingen.

 

Maar wat mijn vraag is kan de verhuurder dit allemaal eisen...?

want hij belemmerd nu ook voor mij mijn overname?

 

groetjes zissle

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hoi StevenK

 

Ja zoiets had ik ook al begrepen ,maar hoe zit het dan als het contract volgend jaar is afgelopen ?

Dan kan het zo zijn dat hij deze niet verlengd?

Of is daar ter zijner tijd ook weer iets aan te doen?

Wanneer een verhuurder de huur van een 7:290 ruimte (bijvoorbeeld winkelruimte) niet wil verlengen, zal hij erg sterk moeten staan (denk aan dringend eigen gebruik) wil hij de rechter zover krijgen dat de overeenkomst ontbonden wordt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.