• 0

Vraag openstaande facturen

Beste allemaal,

Een voorheen goede klant van mij, heeft zijn facturen nu 2 maanden niet betaald. Dat is niets voor hem, voor mij natuurlijk ook niet prettig.

 

Desalniettemin, was hij altijd één van mijn betrouwbaarste klanten.

Dat wil zeggen, facturen werden altijd binnen de betalingstermijn betaald.

Daarnaast wilt hij dat ik nog wat werk voor hem verricht.

 

ik zit in tweestrijd, ergens wil ik hem wel tegemoet komen, maar gezien zijn financiele situatie moet ik dit niet doen. Zakelijk gezien onverstandig.

Anderzijds heb ik enigzins begrip voor zijn situatie, met name privé

 

Tja en daar zit nu net mijn tweestrijd. Over klandizie heeft hij niets te klagen, maar ik weet dat dit geintje nog een half jaartje kan duren.

 

Mijn vraag; heeft iemand voor deze situatie gestaan en hoe ben je ermee om gegaan.

Elke uitgang heeft een ingang....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zakelijk gezien misschien helemaal niet onverstandig. Als je er vertrouwen in hebt dat het geld er wel gaat komen en het zelf niet (hard) nodig hebt / de investering kunt missen wordt je relatie met die klant er alleen maar beter op.

 

Wel oppassen dat zijn probleem niet jouw probleem wordt. Met andere woorden: als jij in de financiele problemen dreigt te komen (denk aan voorschieten btw!) gelijk een punt er achter zetten.

Link naar reactie
  • 0

Ja, wel wat vergelijkbaars. Het hangt een beetje af van het bedrag af. Stel dat je hem nu helpt (wat zakelijk gezien op korte termijn onverstandig is) heb je wel kans dat je er in de toekomst nog echt wat uit haalt, beetje een kwestie van gunnen.

 

Je moet het dus echt voor je bedrijfssituatie inschatten. Ik heb gelukkig goed gekozen, het ging echter om relatief kleine bedragen. Sowieso moet je kijken of je wel je klant in slechte situatie kan dwingen. Als hij het toch niet kan betalen kan je beter aardig zijn en hopen op de toekomst.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor de reacties. Het betreft toch aardige bedragen die in dat half jaar op zullen lopen.

 

Daarentegen geloof ik wel in zijn capaciteit, knowhow en zijn verkoop skills......daar zit hem een beetje het dilemma.

 

Ga ik in zee is het een gok. Blaas ik het af, riskeer ik het risico een goede klant te verliezen. Helaas sluiten zijn activiteiten niet aan op de mijne, daarmee wil ik zeggen, dat een win win situatie er niet inzit.

Elke uitgang heeft een ingang....

Link naar reactie
  • 0

Meteen even inhakend op de actualiteit van vandaag (uitspraak rondom BTW, na te lezen op o.a. nu.nl). Voordat je verder gaat zou ik in ieder geval de BTW bedragen laten betalen door hem, eventueel vermeerderd met andere bedragen die jij aan derden moet betalen (bijvoorbeeld inkoop van bepaalde materialen).

 

Zo schiet je er in ieder geval zelf niet financieel bij in, maar ben je in de worst case alleen je tijd kwijt (ook niet leuk natuurlijk).

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.