• 0

shop met links naar affiliate

Beste allemaal,

 

Ik ben opzoek naar een webshop waar ik alleen affiliate producten in aanbiedt. Het is de bedoeling dat men het bij mij kan bestellen en de link dan doorgaat naar de desbetreffende affiliate.. Is dit mogelijk of kom je er niet onderuit dat de bezoeker dit bij de affiliate moet bestellen en dus mijn site verlaat?

Het liefste laat ik de bezoeker in de waan dat alles op mijn site te koop is en ook gekocht wordt.

 

 

Alvast hartelijk dank voor de reactie!

 

Met vriendelijke groet,

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja dat is denk ik wat ik bedoel Tallman. Weet je waar ik zo'n shop zou kunnen vinden?

 

Ik heb zelf namelijk maar een paar producten die ik zou willen verkopen de rest wil ik affiliates van andere site's aanbieden. Ik heb namelijk niet veel tijd om zelf voorraad beheer bij te houden en dergelijke. Daarom zou ik willen gaan voor affiliates van andere site's.

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Met vriendelijke groet

Link naar reactie
  • 0

 

Wanneer je zelf affiliate bent van leveranciers hoef je toch niet altijd producten op voorraad te houden? Ik meende dat de hele gedachte achter affiliëring juist was dat je affiliates alleen de verkoop via hun website mogelijk maken, terwijl de leverancier zowel de administratieve als fysieke afhandeling op zich neemt. Maar misschien vergis ik me...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Normaliter, althans, op het gebied van internetmarketing staat affiliatemarketing voor het aan de man brengen van andermans producten waarvoor je een commissie ontvangt per conversie. Dit kan bijvoorbeeld een emailadres, klik, ingevuld formuliertje, aanvraag of verkoop zijn.

 

De rol van publisher in een affiliateprogramma wordt opgenomen door degene die de promotiematerialen plaatst en de commissie ontvangt, de merchant is de aanbiedende partij welke oa. zorg draagt voor screening van publishers, orderhandling en betaalverkeer.

 

Het lijkt mij niet verstandig je eigen producten naast de producten van de merchant te plaatsen. Want hoe vang je dan een order op die bestaat uit je eigen product en die van de merchant? Lijkt me moeilijk worden, hiernaast krijg je op producten van de affiliate zeker niet de gezonde marge die je wel op je eigen producten berekend. Reken op 5-15% gemiddeld per conversie voor de merchant, maar dit is afhankelijk van het programma en het type product of dienst.

 

Bovendien ben ik nog geen programma tegengekomen dat mogelijkheden biedt binnen dezelfde verkoopomgeving je eigen producten naast die van de merchant aan te bieden.

 

Wat nog wel een oplossing zou zijn is de producten van de merchant aan te bieden binnen je eigen shop, en bij bestelling deze zelf door te geven aan de merchant. Wel via je eigen affiliate-link, zodat je wel de commissie hierop vangt. Al met al een omslachtige methode, aan te raden is een keuze te maken tussen of all affiliate of een eigen shopje.

 

Over beschikbare affiliateprogramma's: nadere informatie over je producten is vereist, anders is het niet mogelijk eventuele complementaire programma's uit te zoeken. M4N, Tradedoubler, Daisycon en Tradetracker zijn bekende namen, wellicht kan je hier wat mee.

 

Tot zover mijn reactie. :)

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel voor de reacties!

 

Er ontstaat misschien een beetje verwarring ik heb accounts bij m4n en testnet en die producten zou ik in een shop willen zetten en dat het lijkt dat ik ze aanbiedt en bij mij kan bestellen maar zodra ze besteld worden gaat er een link naar bijvoorbeeld m4n. Ik begrijp uit de reacties dat dit dus niet mogelijk is en je handmatig dan de bestellingen zou moeten doen.

Zal dan toch een andere oplossing moeten zoeken.

 

Iig bedankt voor het meedenken!

 

met vriendelijke groet,

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.