• 0

Kosten en risico's monsters China

Ben bezig om vanuit china een product te importeren. Via alibaba heb ik 2 interessante leveranciers. Mail contacten gaan prima.

Nu wil ik graag enkele monsters ontvangen. Dat kan uiteraard en men vroeg mij om mijn DHL import nummer.

Met dit nummer kan de leverancier op mijn kosten een zending sturen. Prima denk je dan.

Tot de mevrouw van DHL benadrukte dat ZIJ nooit anderen dit nummer geven en ik dat zelf voor eigen risico doe.

Het nummer is dus een vrijbrief voor mensen om op mijn kosten zaken te versturen. In het extreme geval dat iemand mijn nummer online zet en er her en der in China zaken verstuurd worden moet ik daarvoor betalen.

 

Het alternatief is dat de leverancier exporteert (is ook nog aanmerkelijk goedkoper) en ik de kosten van te voren overmaak.

 

Wat zijn jullie ervaringen / concerns? Wat werkt het best en het veiligst.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al (lagere kosten en geen risico met tweede optie)...

 

...persoonlijke gegevens in het algemeen nooit met derden delen, zeker niet als er een alternatief is. Hoeveel of dat je überhaupt voor samples zou betalen is overigens een tweede.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je zou je inderdaad verwachten dat alleen zendingen naar mijn adres zouden moeten kunnen maar dat is niet blijkbaar niet zo. Er zijn natuurlijk bedrijven die zelf op A zitten maar een zending hebben van B naar C.

 

De tweede optie geeft (veel) meer werk voor de verzender. Die moet eerst een pakketje maken, dan wegen en meten en dan een offerte opvragen, de prijs doorgeven aan mij en wachten tot het bedrag op zijn rekening staat. Dan vervolgens een afspraak maken met DHL om het op te laten halen.

 

Iemand praktijk ervaring?

Link naar reactie
  • 0

Aap komt uit de mouw. Geld overmaken naar China kost meer dan de verzendkosten zelf.

Mijn leverancier schat dat verzenden 40 USD zijn en overmaken van 30 USD (zijn verzendkosten) USD 50 USD aan bankkosten genereert.

 

Net DHL weer gebeld en die adviseren nu om zelf via mijn importnummer een boeking rechtstreeks in China te doen. Volgens haar spreekt iedereen (van DHL) in China Engels.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is het voor jou verstandig om hier in Nederland een tussenpersoon te zoeken die contacten heeft in China. En dat je ook deze tussen persoon laat factureren.

 

Vaak hebben deze bedrijven al grotere orders bij Chinese leveranciers lopen en kunnen zo veel meer bereiken.

 

Zelf werk ik ook regelmatig met tussenpersonen en het risico is veel geringer.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Monster ed ontvangen en partij wordt nu gemaakt. De bulk komt via Geodis per schip tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Nu wil ik graag een klein deel eerder hebben om te laten zien op enkele beurzen.

 

Is er naast DHL (zeer duur maar wel goed en snel) een goedkopere manier om één doos van China naar hier te krijgen maar wel binnen 7-14 dagen?

 

Iemand ervaring? Heb uiteraard ook de leverancier al gevraagd.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.