• 0

VOF inbrengen in een BV?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, u kunt uw aandeel in de v.o.f. inbrengen in een BV. Ook met een B.V. kunt u uw aansprakelijkheid niet 100% afdekken. Denk bv. aan borgstelling bij financieringen en bestuurdersaansprakelijkheid. Ook gaat u mogelijk meer belasting betalen. Laat u in ieder geval goed adviseren of de BV u past.

 

In welke branche zit u en welke risico's loopt u, waarom u uw onderneming in een B.V. wilt inbrengen?

Link naar reactie
  • 0

Beste Theo,

 

Allereerst welkom op het forum!

 

Je kan inderdaad een Bv oprichten. Daarmee kan je vervolgens aandelen kopen van de VOF, dat is een normale procedure. Wat echter al aangehaald wordt is dat je meer belasting gaat betalen. Dit is tot een bepaalde grens inderdaad het geval. Vooral omdat je geen recht meer hebt op zaken als startersaftrek e.d.

 

Het is sterk aan te raden om je accountant o.i.d. je persoonlijke situatie door te laten lichten. Ik neem aan dat je dit ook gedaan hebt voor je in de VOF gestapt bent?

 

P.s. Ik zou je graag willen verzoeken om iets uitgebreider je vragen te stellen en daarbij hoofdletters, punten e.d. te gebruiken zodat het voor de anderen eenvoudiger wordt om je vragen correct te beantwoorden en je te helpen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het zit zo. Ik zit in een VOF met een aantal chauffuers het zijn er 20 per VOF. Een soort administratiekantoor laat ik het maar zo noemen heeft 4 vofs met in elk 20 chauffuers. Je kan persoonlijke schulden niet meenemen het gaat alleen om de schulden die eventueel door de VOF gemaakt worden. Nu houd het kantoor alles wel goed in de gaten moet ik zeggen nog nooit problemen van schulden of iets geweest. Ze bestaan al 12 jaar en ik was al bij een notaris geweest om te vragen wat de risico's zijn. Mijn persoonlijke situatie is niet zo lastig getrouwd in gemeenschap van goederen 2 kinderen onder de 12 jaar eigen huis met hypotheek verder geen schulden of leningen.

 

Link naar reactie
  • 0

Als 1 van de 20 chauffeurs failliet gaat, kunnen de andere 19 chauffeurs aansprakelijk gesteld worden. Dus daar zit wel enig risico in. Aan de andere kant. Omdat je met 20 chauffeurs in de vof zit is er ook wel sprake van risicospreiding. En je zegt zelf dat er de afgelopen 12 jaar geen problemen zijn geweest.

 

Ik zou me hierover goed laten informeren. Weegt de beperking van de aansprakelijkheid op tegen de mogelijk extra belastingdruk en administratieve last van de BV.

 

Informeer ook eens bij je collega chauffeurs. Zij hebben namelijk dezelfde afweging moeten maken als jou. Waarom hebben zij dan (niet) gekozen voor een BV?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Degene die het administratiekantoor leid is gewoon getrouwd in gemeenschap van goederen. Ik ken 1 chauffeur die samen met zijn vrouw hun hunwelijk heeft om laten zetten in huwelijkse voorwaarden. Dat heeft bij ons weinig zin omdat mijn vrouw freelance werk doet en weinig inkomen heeft. Volgens een notaris die wij hadden gesproken zit er weiniog risico in hij had ook al geinformeerd. Tja als je nooit risico neemt gebeurt er ook weinig denk ik.In ieder geval bedankt voor de reakties. Ik ga nog een afspraak maken bij een andere notaris over de BV en kijken wat de gevolgen zijn. Bedankt!!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.