• 0

Open Source ERP

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 1

Een beetje uit eigen parochie, maar

kijk zeker ook eens naar www.ofbiz.org

 

Is met name op voorraad beheer prettig ver.

 

Hier aan toevoegend is denk ik dat OpenBravo wel wat interface vriendelijker is en wat beter webbased geörienteerd is. Reden dat ik voor OfBiz ben gegaan is de licentie die ze bij OpenBravo hanteren. Was al gebasseerd op Compiere (2002) in de tijd dat ik er mee bezig was. Kan zomaar zijn dat zo'n pakket opeens de commerciële kant op gaat als ze eenmaal een install base hebben. OfBiz hangt onder Apache is niet zomaar meer een commerciele licentie van te maken, althans voor zover mijn juridische kennis gaat.

 

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Kan iemand mij helpen met een korte uitleg of een link waar het installatie process duidelijk wordt uitgelegd?

 

Het magische woord is 'Wiki' in het menu. Dat is als een boek dat "Pile of paper" heet in plaats van "Openbravo Documentation".

 

Maar ook op de downloadpagina staat een uitleg met link naar de installatiehandleiding.

 

Eerlijkgezegd, dit was niet zo heel moeilijk te vinden. 20 seconden, bij mijn eerste bezoek aan de Openbravo-site ooit.

Link naar reactie
  • 0

heb geen idee, welke bestanden ik naar de server moet uploaden

 

Heb je wel Java op je webserver? Zijn maar weinig (goedkope) hosting accounts die dat bieden.

 

Je kunt wel op je PC of server aan de praat krijgen, maar dan wel eerst de juiste Java modules installeren.

 

Vervolgens opstarten vanuit een dosbox met een java commandom en dan je browser starten..

 

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag,

 

Aankomende maanden ga ik voor een handelsonderneming een ERP systeem implementeren. Nu ben ik wel bekend met de standaard pakketten als Microsoft Dynamics, Centric, SAP Business one etc maar nog niet echt met de opensource pakketten.

 

Kan iemand mij vertellen wat de globale kosten zijn voor het implementeren van zo'n pakket bijv. Openbravo? licentie per jaar, additionele modules, ondersteuningskosten etc.

 

en wat wordt door gebruikers van opensource software als grootste struikelblok ervaren?

 

alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0

Een paar struikelblokken die ik ben tegen gekomen: slechte documentatie (programmeurs hechten daar minder belang aan), minimale helpfunctionaliteit, voor elke scheet je portemonnee moeten trekken (geen licentiekosten dus de omzet moet ergens vandaan komen), matige backward compatabiliteit, soms exotische technische requirements (denk aan OS).

 

Maar geen misverstand, ik ben een liefhebber van open source. Alleen de omstandigheden moeten wel kloppen. In een paar maanden een ERP bij een handelsonderneming implementeren is naar mijn mening geen verstandige keuze. Trek er minimaal een jaar voor uit, vooral veel tijd besteden aan de selectie van de software.

Link naar reactie
  • 0

Zoals eerder in deze thread is gemeld, is de Nederlandse vertaling van Openbravo ERP nog niet gereed. Ik wil graag het initiatief nemen om dit hernieuwd leven in te blazen. Alleen met een goede vertaling is invoering van Openbravo ERP in Nederland zinvol (althans voor de meeste MKB bedrijven).

 

Wie geïnteresseerd is in het leveren van een bijdrage nodig ik van harte uit om te reageren of direct contact met mij op te nemen.

 

Groet,

Jan Hendrik

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of dit topic nog actueel is, maar ik heb zelf goede ervaringen met xTuple ERP.

Het draaid zowel op Windows, Mac en Linux.

 

En is in Nederland te verkrijgen bij

 

mod knip: leuke info 2 jaar naar dato. Link dus verwijderd wegens ongewenst linkdropping

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.