• 0

BV of Limited als Holding?

Hallo,

 

Ik heb al een tijdje een eigen BV waaruit ik freelance werkzaamheden verricht. Nu wil ik samen met 2 anderen deze werkzaamheden uit gaan breiden. Ze hebben ook allebei een eigen onderneming, een heeft een stamrecht BV, de andere is woonachtig in Engeland en heeft een Limited.

 

Het idee is om zowel werknemers aan te nemen in Nederland als in Engeland. Daarvoor gaan we een nieuwe BV en een nieuwe Limited oprichten. Vraag is nu, moeten we nu de Limited eigenaar maken van de BV, of de BV eigenaar van de Limited? Onze persoonlijke BVs/Limiteds zullen voor ieder een gelijk deel eigenaar worden van de moedermaatschappij (van de BV of Limited dus).

 

We willen gaan factureren vanuit die onderneming die ons het minste aan winstbelasting zal kosten (ziet er naar uit dat dat de Limited is).

 

Als de BV de moedermaatschappij wordt, kunnen we dan nog steeds in deze BV werkzaamheden verrichten en werknemers aannemen?

 

Bedankt alvast voor je reaktie.

 

Nes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Belastingheffing vindt plaats in het land waar de activititeiten plaatsvinden, ongeacht de rechtsvorm. Als de activiteiten in Nederland plaatsvinden, moet je in Nederland winstbelasting betalen, ook al is de rechtsvorm een Limited.

 

Weet je zeker dat je in Engeland minder belasting moet betalen? Nederland gaat er juist prat op 1 van de laagste tarieven van de EU te hebben. Volgens mij zitten alleen Ierland en Cyprus nog lager, maar ik kan me daarin vergissen.

 

Vanuit een moedermaatschappij kun je ook ondernemingsactiviteiten ontplooien. Zorg wel voor een juiste doelomschrijving in de statuten en bij de KvK.

 

Afgaande op jouw mail zou ik voor de volgende structuur kiezen:

 

Een Nederlandse BV als tussenholding. De aandelen van de tussenholding zijn in handen van de 3 houdstermaatschappijen. De tussenholding heeft 2 werkmaatschappiijen: een Nederlandse BV en een Limited. Het voordeel van deze structuur is dat je dan optimaal gebruik kunt maken van de deelnemingsvrijstelling (bij verkoop van de werkmaatschappijjen c.q. doorstoten van dividenden).

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.