Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
baasje
baasje
Op dit moment is mijn webwinkel in het Nederlands en Engels, maar ik merk dat er vanuit Duitsland veel interesse is. En tevens merk ik dat de taal voor veel Duitsers een probleem vormt. Oplossing: de site wordt in het Duits vertaald. ;D (in m'n beste schoolduits en wat hulp van een native speaker)
Maar, dat klinkt makkelijker dan het is. Wat ik begrepen heb is dat je dan automatisch onder het Duits recht komt te vallen en je dus ook hebt te voldoen aan de Duitse wet. Nu run ik het bedrijfje netjes naar Nederlandse wetten, dus op zich weinig mis zou je denken. Waar ik me echter zorgen om maak zijn de Duitse Abmahnungen-praktijken: http://twinklemagazine.nl/achtergronden.aspx?id=6184
Hoe serieus moet ik dit nemen? Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Gezien het feit dat er aan het einde van het artikel meteen een passend bedrijf wordt genoemd (dat weer samenwerkt met thuiswinkel.org, die twinkle grotendeels financieert), wil ik zeker weten dat dit geen onnodige bangmakerij is.
Verder vraag ik mij af of er hier mensen zijn die iets meer weten over welke zaken absoluut op een website / in een e-mail moeten voorkomen. Ik weet dat Duitse bedrijven bijvoorbeeld naast het adres, ook de namen van bestuursleden en handelsregisternummer moeten opgeven bij elk contact met de klant. En hoe zit het met algemene voorwaarden? Voorkomen is beter dan genezen, dus als je nog andere zaken weet die volgens duitse regels er echt bij moeten, tell me please.
alvast bedankt (ik wil mijn duitse buren te vriend houden)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag