• 0

Opheffing onderneming - wat te doen?

Gast Verwijderd account

Ik wil mijn onderneming opheffen wat moet ik allemaal doen om mijn zaken af te handelen met bijvoorbeeld de belastingdienst en de kvk?

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is de rechtsvorm?

 

Het opheffen van een eenmanszaak stelt niet veel voor. Gewoon uitschrijven bij de KvK en je bij de Belastingdienst afmelden voor de omzetbelasting e.d. Je moet nog wel een liquidatiebalans opstellen voor de berekening van de stakingswinst.

 

Voor het opheffen van een BV moet een ontbindingsbesluit genomen worden.

 

Via de site van de KvK vind je de benodigde formulieren.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat is de rechtsvorm?

 

Het opheffen van een eenmanszaak stelt niet veel voor. Gewoon uitschrijven bij de KvK en je bij de Belastingdienst afmelden voor de omzetbelasting e.d. Je moet nog wel een liquidatiebalans opstellen voor de berekening van de stakingswinst.

 

Voor het opheffen van een BV moet een ontbindingsbesluit genomen worden.

 

Via de site van de KvK vind je de benodigde formulieren.

 

Het gaat in mijn geval om een eenmanszaak. Uitschrijven bij de kvk snap ik wel maar hoe regel ik het met de belastingdienst. Krijg ik een formulier thuis waarop ik de stakingswinst kan berekenen. Hoe gaat dat?

Link naar reactie
  • 0

In de aangifte over 2007, die je dus pas volgend jaar indient, geef je je stakingswinst aan. Je hoeft dus niet vooraf een formulier in te vullen.

 

Je kunt nu alvast een briefje naar de belastingdienst sturen dat je geen ondernemer meer bent en waarin je verzoekt om geen aangiftebiljetten omzetbelasting e.d. meer toe te sturen. De praktijk leert dat de belastingdienst weinig doet met dergelijke verzoeken en voorlopig gewoon doorgaat met het versturen van aangiftebiljetten. Die moet je dan wel gewoon invullen (overal nihil invullen), om verdere problemen te voorkomen. Na verloop van tijd krijgen ze dan door dat je bent gestopt en houden ze vanzelf op met het versturen van biljetten.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

In de aangifte over 2007, die je dus pas volgend jaar indient, geef je je stakingswinst aan. Je hoeft dus niet vooraf een formulier in te vullen.

 

Je kunt nu alvast een briefje naar de belastingdienst sturen dat je geen ondernemer meer bent en waarin je verzoekt om geen aangiftebiljetten omzetbelasting e.d. meer toe te sturen. De praktijk leert dat de belastingdienst weinig doet met dergelijke verzoeken en voorlopig gewoon doorgaat met het versturen van aangiftebiljetten. Die moet je dan wel gewoon invullen (overal nihil invullen), om verdere problemen te voorkomen. Na verloop van tijd krijgen ze dan door dat je bent gestopt en houden ze vanzelf op met het versturen van biljetten.

 

Succes,

 

Odeon

 

Nihil invullen gaat tegenwoordig niet meer met elektronische aangifte's ;). En ik heb nu al 2 kwartalen overal 0 ingevuld dus ik denk echt dat ze het niet snappen. Krijg ik hier dan geen problemen mee?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.