• 0

Bestemmingsplan & webdesign

Bij het opzetten van een eenmanszaak in webdesign dacht ik dat je daarvoor toestemming moest hebben voor vrijstelling van het bestemmingsplan aan de gemeente waar je woont als je een bedrijfje in je eigen huis wilt beginnen.

 

Nu vroeg ik op andere forums ook deze vraag en zij zeiden dat dit niet hoeft als je een zelfstandige ondernemer bent.

 

Klopt dit wat zij mijn vertelden?

 

Mvg,

Martijn v/d horst

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb nog nooit gehoord van een thuiswerkende zelfstandige kenniswerker die problemen kreeg met het bestemmingsplan.

 

Zolang je geen fysieke dingen doet (machines, milieu, geluid, stank, gevaar, chemische stoffen, af- en aanvoer, uitzicht e.d.) en het voor de buitenwereld (omwonenden) niet van normale bewoning is te onderscheiden heb je vziw geen enkel probleem.

Link naar reactie
  • 0

Je moet geen ladingen pakketten bij je huis laten bezorgen e.d. Dat gaan ze echt niet leuk vinden. Ook veel klanten e.d. op bezoek krijgen gaat na een tijdje opvallen. Dan kan je ook last krijgen namelijk dat een buurman/vrouw gaat klagen, dan pas krijg jij problemen.

 

Normaal gesproken dus geen last van. Wel zorgen dat je geen webshop o.i.d. gaat bouwen en vanuit je huis gaat verzenden ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 1

Mij is indertijd aangeraden gewoon contact op te nemen met de gemeente. Hun antwoord was dat, mocht het bestemmingsplan dit niet toestaan, je officieel een vrijstelling moest vragen.

Ze besloten hun mail echter met de passage:

 

Echter, de situatie die u omschrijft, wordt gedoogd wanneer het bedrijf ondergeschikt blijft aan de bestemming van het bestemmingsplan, er geen extra verkeers- en/of parkeerdruk ontstaat en u geen personeel heeft werken op het adres. Omwonenden mogen ook niet gaan klagen over de situatie.

 

Het kan verschillen per gemeente dus je zou even een mailtje kunnen sturen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook zo'n brave die voor de zekerheid even ging informeren bij de gemeente, heb een organisatie adviesbureau zonder personeel.

De eerste meneer aan de balie haalde zijn schouders op en zei dat het weinig uitmaakte of je aan telewerken deed voor een werkgever, een hobby-computerkamertje hebt of een eigen bedrijf waarvoor je achter een laptop zit, geen vergunning nodig dus.

Een week later lag een brief van de gemeente in de bus: men had geconstateerd dat ik een bedrijf aan huis had en ik diende hiervoor een vrijstelling van het bestemmingsplan aan te vragen (kosten ca. EUR 53,00). Tsja, de gemeentelijk voorlichting wil nog wel eens afhankelijk zijn van welke ambtenaar je treft. Voor de zekerheid dus toch maar die vrijstelling aangevraagd.

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.