• 0

Is mijn website duidelijk genoeg?

Gast Verwijderd account

Hallo allemaal :),

 

Ik ben nieuw hier. Mijn naam is Marc Ik heb sinds kort een nieuwe website in elkaar gezet en ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

 

Dit is de website www.lotenclub.nl

 

Is het overzichtelijk, duidelijk, wel of niet saai en spreekt het aan?

 

Ik heb al wat klanten, maar ik ben nog bezig met de marketing. Ik hoop dat meer mensen het aanspreekt.

 

Laat maar weten of het design/ indeling wel of niet goed is. Alvast bedankt,

 

Marc

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Let op je spelfouten... "Kontakt" en ook het Joomla logotje in je adressenbalk (in Firefox) spreekt mij niet echt aan.

 

Verder ziet je website er fris uit maar het is mijn niet gelijk duidelijk wat nu de bedoeling is met die loten zodat ik al snel afhaak. Zorg voor een duidelijke, overzichtelijke tekst op de homepage waarin je direct duidelijk maakt hoe het zit...

Link naar reactie
  • 0

Erg leuk idee.

Als ik een lotenkoper zou zijn geweest, dan had ik mij zeker opgegeven.

 

Wat de site betreft, vind ik taalfouten altijd een enorme afknapper. Ze zijn killing voor je imago (betrouwbaarheid).

 

Een paar voorbeelden:

"administratie kosten" i.p.v. "administratiekosten..."

"U betaald ...." i.p.v. "U betaalt ...."

De zinsbouw is alleen al op de homepage een paar keer erg krom.

 

Laat iemand met een goede beheersing van de Nederlandse taal je teksten corrigeren.

 

Heel veel succes met dit leuke initiatief.

Link naar reactie
  • 0

Als ik de website zo bekijk is het mij niet in een paar seconden duidelijk wat het precies is.

 

Ik zou de uitleg wat verduidelijken met icoontjes, en dan bijv. stap 1. ... stap 2.. met een opvallend duidelijk icoontje erbij.

En in de header ook een herkenbaar plaatje/foto.

 

Verder wel mooi ontwerp.

Link naar reactie
  • 0

Spin-off van het DVDforum.nl?

 

Iets vergelijkbaars bestaat sinds begin dit jaar al. Google maar eens op "samen loten kopen". Je komt dan ook op dit artikel: http://www.overgeld.nl/nieuws/article976117.ece waarin ingegaan wordt op de juridische kant. Zolang je geen kosten inhoudt op het prijzengeld mag het denk ik.

 

Wel vraag ik me af hoe zeker e.e.a. is. Met name als er een grote prijs valt. Hoewel niet persoonlijk bedoeld leunt het mij te veel op het vertrouwen in 1 persoon.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Alvast bedankt allemaal voor de reacties. Ik schaam mij dood voor de spelfouten die jullie hebben gevonden. Het heeft dus wel degelijk zin om alles nog een keer na te lezen.

 

Ik ga zeker de tekst aanpassen en wat icoontjes gebruiken om de boel wat op te fleuren.

Dit concept schijnt te mogen want ik verdien niks aan het prijzengeld. Ik heb het hele reglement van de staatsloterij doorgespit en niks gevonden dat dit niet zou mogen.

 

Wat betreft of het allemaal wel eerlijk gaat. Men krijgt alle lotnummers te zien op de website voor de trekking en iedereen kent mijn naam.

Ik heb geen zin om de rest van mijn leven in Sibirie te gaan wonen, hahaha ;)

 

Alvast bedankt en laat maar weten als er nog steeds iets fout is!

Link naar reactie
  • 0

Precies, het kan van de staatsloterij nog wel mogen maar of ook de staat het goedkeurt is een heel ander verhaal. Mijn advies: zorg voor deskundig jurudisch advies, ook i.v.m. je algemene voorwaarden e.d. omdat je vaak ook met groten bedragen werkt (zeker in geval van de jackpot!)...

 

Wat is eigenlijk het verdienmodel in dit concept?

Link naar reactie
  • 0

Ik zou me toch danig zorgen beginnen te maken over die lotenclub.

Een van de linkjes bij de telegraaf geeft het mooi weer. Hoe ziet de belastingdienst jouw uitbetalingen? Zijn die ook belastingvrij? Zijn die belast met kansspelbelasting (iets van 25%?) of, schrik, wordt het gezien als loon/overige inkomsten (max 50% belasting)?.

Hoe zit het met je btw? De 19% over de euro extra inleg moet sowieso afdragen. Maar het lot zelf? Daar niet voor?

 

Heel snel naar de BD om een uitspraak te krijgen van de inspecteur.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou me toch danig zorgen beginnen te maken over die lotenclub.

 

Hoe zit het met je btw? De 19% over de euro extra inleg moet sowieso afdragen.

 

Het komt op mij over als iets wat als een aardigheidje is begonnen en dat hij nu groter wil exploiteren. Echter op dat moment kom je ook in het vizier van met name de belastingdienst. Stel dat de belastingdienst straks 19% BTW over die extra euro komt innen en de bank begint te zeuren over de hoeveelheid betalingen en hiervoor kosten in rekening gaat brengen etc.

 

Misschien ben ik een zwartkijker maar stel nu eens dat je, ondanks alle controles, een uitbetaling van een prijs op een verkeerde rekening overmaakt ("cijfertje verkeerd"). Je moet dit geld maar terug zien te krijgen en ondertussen de rechthebbende schadeloos stellen.

 

Staat dit alles in verhouding met die vergoeding van slecht 1 euro per lot.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik verdien dus 1 euro extra per lot. Ik moet die loten ergens gaan kopen, veilig opbergen, lotnummers noteren en dan iedereen na de trekking uitbetalen. Dat kost wel wat tijd en werk.

Waar kan ik dit juridisch laten checken? Gratis graag want ik heb geen geld voor dure advocaten. Nederland gaat echt ten onder met al zijn regeltjes. Ik geef mensen een extra service om samen te spelen, dat is alles. Ik heb al 20 klanten, die zien het wel zitten. Zijn er nog lang geen 500. Ik begin gewoon en zie wel hoe het verder gaat.

Link naar reactie
  • 0

Waar kan ik dit juridisch laten checken? Gratis graag want ik heb geen geld voor dure advocaten. Nederland gaat echt ten onder met al zijn regeltjes. Ik geef mensen een extra service om samen te spelen, dat is alles. Ik heb al 20 klanten, die zien het wel zitten. Zijn er nog lang geen 500. Ik begin gewoon en zie wel hoe het verder gaat.

 

Waar: Belastingdienst? Kamer van Koophandel? Juridische fora op internet....

 

Gewoon beginnen en zien waar het schip strand is dodelijk in ondernemersland. Ik ben ervan overtuigd dat je het allemaal heel erg onderschat en enorm grote risico's neemt met deze houding. Vergeet niet dat je straks ook met je privé vermogen aansprakelijk kunt worden gesteld als de belastingdienst/bank/wie dan ook geld wil hebben en de zakelijke rekening door jouw fouten leeg is...

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf vrij recent iets vergelijkbaars gestart, http://www.lotendelen.nl .

 

Begin deze week kreeg ik een nogal dreigend mailtje van de Staatsloterij of ik mijn activiteiten binnen een week zou willen staken op straffe van gerechtelijke vervolging.

Ik heb e.e.a. laten uitzoeken, en het blijkt dat je in geen geval kosten mag vragen. (artikel 1 onder a van de Wet op de kansspelen).

 

Daarnaast overtreed ik artikel 14 van de Wet op de Kansspelen, die het volgende zegt:

Artikel 14

Behoudens aan degenen die daartoe door de krachtens artikel 9 aangewezen rechtspersoon gemachtigd zijn, is het aan een ieder verboden bij wijze van beroep of gewoonte loten of gedeelten van loten in de staatsloterij of onder deze naam te verkopen, te koop aan te bieden, af te leveren, uit te delen of ten verkoop of ter uitdeling in voorraad te hebben, af te lossen of op enige andere wijze de middellijke of onmiddellijke deelneming in voormelde loterij open te stellen of te bevorderen.

 

Dit betekent echter dat een ieder die voor zijn buurman bij de sigarenboer een lot koopt, ook in overtreding is, en alle particuliere initiatieven op het werk, clubs of familie ook.

 

Op mijn site kan een ieder een willekeurig bedrag inleggen en voor het totaal koop ik dan loten. Op dit moment houd ik het bedrag dat daarvan overblijft zelf, waarmee ik artikel 1 overtreed.

Dat ga ik vandaag nog schrappen. Het restbedrag wordt naar rato van de inzet retour aan de deelnemer gegeven.

Dat betekent dat ik alleen nog artikel 14 overtreed, maar dat doen vele honderden met mij. Ik kan me niet voorstellen dat daar voor vervolgd zal worden.

Dit ter info.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wel leuke gedachte, maar enige handel in loterijen is behoorlijk dicht getimmerd, zoals de wet al aan geeft op: http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessioned/browsercheck/

continuation=13295-002/session=049216051526619/action=javascript-result/javascript=yes

 

 

De enige wellicht nog legale methode (ben geen jurist), maar dan moet je wel heel veel vertrouwen hebben in de mensheid, is als een ieder zijn lot nummer bekend maakt en de eventueel gewonnen prijs bedragen persoonlijk weer over maakt naar een organisatie die het geld weer verdeelt over alle leden. Zou dan wellicht een coöperatie kunnen zijn, die aan het eind van het jaar de inkomsten uitkeert.

 

Oftewel, de leden maken hun lot nummers bekend op een site, zodat een ieder de lotnummers en prijzen kan checken. Als iemand een prijs wint, zal die uiteindelijk na belasting betaling het over gebleven bedrag moeten over maken naar de coop, vanwaar het geld wordt verdeeld over de andere leden. Maar denk niet dat de mensheid tegen deze methode bestand is;-)

 

Het geeft mogelijk iets meer zekerheid dat je iedere maand wellicht zo'n 100 tot wel 6000 euro kunt winnen, maar in ieder geval geen 20 miljoen meer!

 

Verder mag er gewoon niks in de organisatie blijven hangen behoudens wat vaste kosten (iemand die de prijzen checked en voor de overboekingen zorg draagt, misschien valt dat laatste nog wel te automatiseren ook). In ieder geval een transparante boekhouding zal vereist zijn.

 

Of dit idee wel mag, denk ik haast niet, gezien het feit dat je nu eenmaal deelneming in een loterij bevordert artikel 14 laatste zin.

 

Wat links ter inspiratie:

http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessioned/

browsercheck/continuation=13295-002/

session=049216051526619/action=javascript-result/javascript=yes

 

http://www.cambrianhouse.com/idea/idea-promoter/ideas-id/h5yNPX8/

http://www.cambrianhouse.com/idea/idea-promoter/ideas-id/fLBmbpv/

http://www.nsandi.com/products/pb/index.jsp

 

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Dus inderdaad, legaal is het niet, maar er zijn ontelbare vergelijkbare initiatieven die ook artikel 14 overtreden.

Wat een slecht redenatie. Er zijn ook talloze mensen die moorden. Dat geeft jou nog geen vrijbrief om dat ook te doen.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0
Dat is een prima redenatie. Mensen die moorden worden vervolgd, mensen die artikel 14 van de wet op de kansspelen overtreden niet.Schijnbaar wordt het gedoogd.

 

Ik weet niet waar je die kennis vandaan haalt of baseert maar dat klopt niet. Gedoogbeleid is hier niet van toepassing.

zie maar eens hier

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Let op het woordje 'schijnbaar'.

De zaak Stargames ben ik ook tegengekomen. Natuurlijk kon dat niet gedoogd worden. Stargames overtrad op grote schaal artikel 14 en misbruikte de Staatsloterij om andere producten aan de man te brengen.

 

Wat ik bedoel, en dat snap je ongetwijfeld best, dat mijn site vergeleken kan worden met het gezamenlijk loten kopen in club- familie- of collegaverband. Dat is ook verboden, maar wordt schijnbaar gedoogd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.