• 0

Starten november - effect op belastingen?

Hallo,

 

Ik ben werkzaam in de industriële automatisering/machine bouw.

Ik zou graag een eigen onderneming starten (op basis van ZZP).

Mijn voornemen is eigenlijk om eerst in de avonduren en op zaterdag te gaan beginnen omdat ik mijn klantenbestand moet opbouwen en het bij mijn huidige werkgever nog druk is. De vragen die ik hierover nog heb zijn:

 

1. Is het nadelig om voor die twee maanden te beginnen met weinig of geen uren? (i.v.m. belastingvoordeel) En word ik bij inschrijving al meteen vastgepint op die 1225 uren of mag ik toch een aantal uren maken zonder hiervoor "gestraft" te worden?

2. Als ik me alleen maar alvast inschrijf bij KVK zodat ik de VAR, BTW nummer etc. kan regelen.

3. Als ik me alleen maar inschrijf MOET ik dan ook al werkzaamheden gaan verrichten in die twee maanden?

4. Kan ik dan al investeringen gaan doen zoals auto/gereedschap zodat ik in het volgende jaar direct aan de slag kan?

 

Zoals jullie zien; een boel vragen waar ik niet echt een antwoord op gevonden kan krijgen.Ik hoop dat iemand het mij kan verduidelijken.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
1. Is het nadelig om voor die twee maanden te beginnen met weinig of geen uren? (i.v.m. belastingvoordeel) En word ik bij inschrijving al meteen vastgepint op die 1225 uren of mag ik toch een aantal uren maken zonder hiervoor "gestraft" te worden?

 

Gestraft? Die 1225 uur zijn een criterium om te bepalen of je in aanmerking komt voor zelfstandigenaftrek. Haal je die niet, dan mis je deze aftrekpost, meer niet.

 

2. Als ik me alleen maar alvast inschrijf bij KVK zodat ik de VAR, BTW nummer etc. kan regelen.

 

Waarom niet? Er is geen reden om dit te laten wachten, tenzij je de 50 euro of zo voor de KvK-inschrijving een probleem vind voor 2 maanden.

 

3. Als ik me alleen maar inschrijf MOET ik dan ook al werkzaamheden gaan verrichten in die twee maanden?

 

Nee. Het maakt niet uit of je iets doet.

 

4. Kan ik dan al investeringen gaan doen zoals auto/gereedschap zodat ik in het volgende jaar direct aan de slag kan?

 

Jazeker.

 

Link naar reactie
  • 0

hey,

 

let bij de investerigen wel even op wanneer je deze doet, je kan namelijk investeringsaftrek krijgen, maar als je geen geld verdient, dan heb je wel een mooie aftrekpost, maar dus niks om af te trekken.het kan dus in sommige gevallen handig zijn om investeringen pas te doen na 01-01-2008.

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.