• 0

Koppeling bankoverschrijvingen - CSM webshop

Voor de betalingen van mijn webshop heb ik de keuze uit een payment service provider, of rechtstreekse betalingen.

 

Omdat PSP's vrij hoge kosten vragen, denk ik er over om rechtstreeks te laten betalen.

 

Zijn bijschrijvingen op de bankrekening technisch te koppelen met een eigen klantenbeheersysteem, of wordt dit normaal handmatig gedaan?

 

Als het handmatig gebeurt is een PSP voordeliger, maar graag hoor ik of het ook automatisch zou kunnen.

 

Dank

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bedoelt dat je systeem automatisch ziet wanneer er geld binnen is en dan de bestelling vrij geeft?

 

ja, dat de overschrijvingen naar de bankrekening van de webshop

direct gekoppeld worden aan het CMS en automatisch de bestelling geactiveerd wordt.

Dus zodat je niet het bankafschrift naast de CMS hoeft te leggen, en handmatig activeert.

 

Is zoiets mogelijk?

Link naar reactie
  • 0

Zoiets is vaak heel lastig te doen, omdat de gegevens vanuit de bank niet zo 123 toegankelijk zijn voor een webapplicatie. Wat wel te realiseren is, is bijvoorbeeld het automatisch verwerken van geexporteerde afschriftgegevens.

 

In dat geval zou je dus handmatig een rekeningoverzicht moeten downloaden vanuit je onilne banking omgeving (dat kan normaliter wel), en deze moeten importeren in je webshopsysteem. Blijft handwerk, maar als je dagelijks veel bestellingen hebt kan het lonend zijn zoiets te bouwen.

Link naar reactie
  • 0

Blijft handwerk, maar als je dagelijks veel bestellingen hebt kan het lonend zijn zoiets te bouwen.

 

Als je dagelijks veel bestellingen hebt, is het misschien beter om gewoon je betalingen door een PSP over te laten. Je hebt direct de beschikking tot je geld en ook komt het betrouwbaarder over.

 

Ook loop je niet het risico dat mensen na hun bestelling het geld vergeten over te schrijven of zich bedenken. En dan je zo dus minder bestellingen binnen krijgt.

Link naar reactie
  • 1
Dus zodat je niet het bankafschrift naast de CMS hoeft te leggen, en handmatig activeert.

 

Je kunt je webshop laten aanpassen zodat betalingen die je met je telebankieren pakket in CLIEOP3 formaat binnenhaalt verwerkt kunnen worden.

 

Dat betekent dat je met telebankieren je afsschrift digitaal binnenhaalt, lokaal op je PC opslaat, en daarna upload in de achterkant van je webshop.

 

Beetje omslachtig, maar het kan wel.

Link naar reactie
  • 0

PSP's is zeker handig als je ook creditcards en machtigingen accepteert. Maar dit willen we juist niet wegens mogelijke terugvorderingen binnen 1 maand.

 

Dus dan lijkt voor ons een PSP niet zo voordelig. (maar misschien wel betrouwbaarder?)

 

Wij gaan Ideal en overboekingen accepteren.

Ideal kan blijkbaar direct gekoppeld worden aan je CMS, dus dat is geen probleem.

 

Voor overboekingen dus volgens Benm:

In dat geval zou je dus handmatig een rekeningoverzicht moeten downloaden vanuit je onilne banking omgeving (dat kan normaliter wel), en deze moeten importeren in je webshopsysteem

Link naar reactie
  • 1

PSP is zeker betrouwbaarder.

 

Let wel op: de opmerking die Benm maakte klopt, maar dit zijn vaak geen standaard applicaties. Ik denk dat je beter (en misschien zelf wel goedkoper) uitbent als je gewoon via een PSP werkt. Voorraf overschrijven kan je blijven aanbieden, en de bestelling van de enkeling die hier voor kiest verwerk je met de hand.

 

Lijkt mij de beste oplossing...

Link naar reactie
  • 1

PSP is zeker betrouwbaarder.

 

Let wel op: de opmerking die Benm maakte klopt, maar dit zijn vaak geen standaard applicaties. Ik denk dat je beter (en misschien zelf wel goedkoper) uitbent als je gewoon via een PSP werkt. Voorraf overschrijven kan je blijven aanbieden, en de bestelling van de enkeling die hier voor kiest verwerk je met de hand.

 

Maar het voordeel van een psp is juist dat de overboekingen samen met Ideal in 1 bestand komen, automatisch.

PSP is wel aanzienlijk duurder. Dus dan is het af te wegen of het verstandig is een eigen systeem te (laten) maken en de bankafschriften zo te importeren naar het CMS.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Voorraf overschrijven kan je blijven aanbieden, en de bestelling van de enkeling die hier voor kiest verwerk je met de hand.

 

Daar zit ook wat in, bovendien is het best mogelijk mensen te motiveren via IDeal te betalen, zelfs zonder daarvoor korting te geven (of opslag te rekenen voor handmatig overmaken).

 

Iets als "Betalen met IDeal, morgen al in huis!" kan mensen soms motiveren toch maar online af te rekenen.

Link naar reactie
  • 1

Voorraf overschrijven kan je blijven aanbieden, en de bestelling van de enkeling die hier voor kiest verwerk je met de hand.

 

Daar zit ook wat in, bovendien is het best mogelijk mensen te motiveren via IDeal te betalen, zelfs zonder daarvoor korting te geven (of opslag te rekenen voor handmatig overmaken).

 

Iets als "Betalen met IDeal, morgen al in huis!" kan mensen soms motiveren toch maar online af te rekenen.

 

Zet er een link bij naar een aantal artikelen of naar de site van I-deal. Zo kunnen gebruikers die er nog niet bekend mee zijn ook direct zien hoe betrouwbaar het systeem is.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de tips, wouter en benm.

ik heb uiteindelijk toch voor een PSP gekozen. als er overschrijvingen komen met bijvoorbeeld een verkeerd kenmerk# , gaan zij het voor je uitzoeken.

 

een PSP is wel wat duurder, maar scheelt ons weer tijd en arbeidskosten.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de tips, wouter en benm.

ik heb uiteindelijk toch voor een PSP gekozen. als er overschrijvingen komen met bijvoorbeeld een verkeerd kenmerk# , gaan zij het voor je uitzoeken.

 

een PSP is wel wat duurder, maar scheelt ons weer tijd en arbeidskosten.

 

Fijn om te horen dat je een goede beslissing hebt kunnen nemen! Nog een voordeel naast de tijd & arbeidskosten: de betrouwbaarheid van je site is vele malen groter.

Link naar reactie
  • 0

 

PS(P) - welke is het geworden?

triple deal.

want de volgende psp's vielen af:

- buckaroo; wel goedkoopste, maar las op veschillende forums dat de service slecht is en een moeilijk te implementeren systeem.

- ogone doet geen overboekingen

- multipay kwam uiteindelijk duurder uit

- twyp, apart ideal abonnement nodig, en komt ook duurder uit

 

positieve berichten van andere HL-ers over tripledeal.

De sales afdeling klinkt vriendelijk, leggen goed uit, niet pusherig.

 

een psp is wel duurder, maar het scheelt weer eigen personeelskosten en kopzorgen. Hopen we. Over een half jaar kan ik meer zeggen of alles naar wens gegaan is.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.