• 0

Tijdschrift een voorproefje sturen

Jawel... daar ben ik weer, met meer vragen over promotie van mijn aankomende webwinkel! :P

 

Ik ga dus een webwinkel starten, vanaf komende zaterdag, en mijn producten zullen voornamelijk baby kadootjes zijn, kadopakketten voor kersverse ouders.

 

Ik wil graag bedrijven benaderen om vooral voor hun werknemers die zojuist vader of moeder geworden zijn, iets anders en blijvenders dan een bosje bloemen te sturen. Om te zorgen dat deze mailing niet meteen in de prullebak verdwijnt heb ik het volgende bedacht:

Een kinderfotolijstje (kleurig, in de vorm van een dier, iets dat ik ook verkoop via de webwinkel) genomen, daar kleurig papier in gedaan, en mijn visitekaartje erin vastgemaakt. Leuk ding, kost me niet teveel, maar het trekt wel de aandacht. Met een begeleidende brief in een bubbeltjes envelop, en hoppatee, hopelijk trekt het de aandacht!

Tot zover kom ik er wel uit.

 

Maar ik wil ook graag tijdschriften voor ouders en moeders benaderen, om zo via wat media aandacht ook onder de aandacht van particulieren te komen. Die hebben immers ook vrienden, collega's en familie die bevallen!

In principe wil ik die tijdschriften op een zelfde manier benaderen, door een fotolijstje met kaartje als aandachtstrekker, met begeleidende brief. Maar wat moet ik nou in die brief zetten? Bij de bedrijven is het simpel, je begint met de vraag of ze hun werknemers belangrijk vinden, dat het dan leuk is een attentie te sturen bij belangrijke gebeurtenis als een geboorte, etc. Maar ik hoef de PZ afdeling van een tijdschrift niet te overtuigen (al is dat ook leuk). Ik wil de redactie overtuigen dat mijn webwinkeltje het vermelden waard is op de baby-gadget pagina..

Wat voor wervende tekst moet ik in godsnaam gebruiken? Als een soort persbericht? Of juist met een lekker bekkend verkooppraatje?

 

Iemand ideetjes misschien??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 2

 

Als het een fotolijstje is, laat dan maar zitten. Tijdschriften krijgen veel leukere voorproefjes. Het moet echt iets bijzonders zijn.

 

Vergeet ook dat verkooppraatje. Daar zijn redacties allergisch voor. Er staat op dit forum al heel veel over persberichten. Volg die adviezen! Kort, duidelijk, zakelijk. Vertel hoeveel babies er elk jaar geboren worden, elke maand, elke dag. Tel op hoeveel gezinnen daarbij betrokken zijn, ooms, tantes, grootouders, collega's en werkgevers. Noem desnoods een bedrag: de babygeschenkmarkt.

 

Leg kort uit wat je doet, hoe en wat dat betekent voor de betrokkenen. Noem desnoods buitenlandse voorbeelden, en waarom die succesvol zijn. Maak er een interessant verhaal van met goeie inhoud, niet zozeer omslachtige bewoordingen.

 

Succes!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Poe eejjj... de site is eindelijk in de lucht. Het heeft wat bloed zweet en tranen gekost, maar we hebben onze eigen deadline gehaald. (tips en kritiek zijn welkom!!)

Nou nog de promotie!

Adwords loopt, google vind natuurlijk nog niks in zijn zoekmasjien, maar dat komt nog wel. Ik vind het superspannend allemaal.

haha, de terugsag komt nog wel, als er over een maand nog geen bestelling geplaatst is! We zullen zien.

 

Ik heb maar afgezien van de lijstjes naar redacties van tijdschriften te sturen, maar denk wel dat het een leuk idee is om dit soort fotolijstjes naar PZ medewerkers te sturen. Hopelijk planten ze het op hun buro (al is het maar eventjes) en denken ze zo aan me als een van hun werknemers een kindje krijgt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Chapeau voor de site. Helemaal helder en in stijl.

 

En over die tijdschriften: wat TwaLevel beweert is helemaal waar, redactieleden worden helemaal overvoerd met berichten inclusief leuk bedoelde 'bijsluiters'. Een redacteur heeft het meest aan berichten die kort en krachtig zijn.

 

Wat je kunt overwegen is een zakelijk persbericht sturen dat -in principe- 1 op 1 in de bladen zou kunnen. Daar voeg je een aparte pagina bij met jouw profiel en daarin laat je zien dat je klein, ondernemend, sympathiek en uniek bent. Startende ondernemers wekken vaak gevoelens van sympathie op, profiteer daarvan zolang het nog kan!

 

Geen bla, bla, dus maar een persoonlijk verhaal. Ik heb ooit eens succes gehad met een bericht plus gadget, maar anderzijds heb ik als redacteur veel van die goedbedoelde rotzooi zo in de prullenbak gegooid (of de gadget gehouden en het persbericht weggegooid, zo zal het wel gegaan zijn). Dat wil niet zeggen dat je niks kunt bijsluiten hoor. Een bobbel in de envelop blijft aantrekkelijk, ook voor redacteuren. Maar hou het dan ook leuk, klein en bescheiden. Tegen de kisten en kratten van Unilever en L'Oréal kun je toch niet op.

 

Schrijf ze vooral niet allemaal tegelijk aan, maar maak een ranglijst en een spreidt de verzending in tijd. Geen enkel tijdschrift heeft behoefte an een verhaal dat de concurrent al heeft. Dus mik eerst op de voor jou meest interessante.

 

O ja: zorg ervoor dat je persbericht -en zo- ook digitaal beschikbaar is op je website en verwijs daarnaar (even een extra pagina maken, kan je man vast ook wel)...

 

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Op het eerste oog ziet het er leuk en verzorgd uit en de "verhaaltjes" die ik her en der vluchtig gelezen heb vertonen er ook tekenen van dat je goed bezig bent. Ik lees wat slimme dingetjes over afleveradres en factuuradres en handgeschreven (kan misschien nog wat verder uitgewerkt worden, lijkt me een enorme pre dat er een handgeschreven kaartje meegaat, blijft persoonlijke , emotionele handel)

 

Qua basis zit je dus best goed, als je met eenzelfde slimheid je toko doorontwikkeld en in de markt kunt zetten dan ben je bezig met het ontwikkelen van een leuk bedrijf.

 

Goed verhaal over jezelf trouwens, succes met Harry!, eigen foto toch in kleur??? wordt ie wat zachter van ....

 

Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mooie website en absoluut leuke kadootjes voor een zeer redelijke prijs, zoals ik ergens las inderdaad vergelijkbaar qua prijs met een bos bloemen tegenwoordig, alleen dan veel leuker! Is ook wel goed om dat te benoemen; leuker dan een bosje bloemen.

 

Wat betreft het benaderen van tijdschriften, het is goed om een duidelijk en krachtig persbericht te schrijven waarin ook vooral je persoonlijke verhaal naar voren komt dat je zelf moeder bent en ook zelf dingen maakt en denk dan ook niet alleen aan tijdschriften als 'ouders van nu' maar ook bijvoorbeeld de Sprout of kranten... Want zo kwam er ook ineens een stuk over mij en mijn bedrijf in Vrouw van de Telegraaf.

 

Ik weet trouwens niet of je ook al cadeaubonnen hebt, dan kunnen mensen misschien kiezen voor een klein tandendoosje met cadeaubon zodat de kersverse ouders zelf iets uit kunnen kiezen. Kleine moeite om een cadeaubon te maken en daar misschien een unieke code op te zetten die ze kunnen doormailen om de bon te verzilveren via internet/mail.

 

Ik ga je website doorgeven aan een paar bekenden die op een P&O afdeling werken van wat grotere bedrijven. Je weet maar nooit.

 

Heel veel succes.

 

Danielle

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

@ wouter: Dan zou je de foto dus ook in kleur hebben gezien? ;D

 

Je hebt btw een tikfoutje op je eigen website wouter ...

 

 

Bedankt voor de tip. Nee, ik heb je foto niet ik kleur gezien, dus mijn mening is gebaseerd op alleen de zwart-wit versie...

 

 

Waarom staat hij niet in de portfolio?

 

 

Wat bedoel je precies?

Link naar reactie
  • 0

Ik maakte een vergissing. ::)

 

Even terug naar het topic. Ik vind die B-t-B aanpak goed bedacht, wellicht is het een idee om naast de PZ afdeling ook de secretaresse's te benaderen. Het voordeel van je aanpak is dat het in feite een "dubbele werking" heeft, men is naast pz medewerker ook prive persoon die behoefte kan hebben aan een dergelijke kadoservice.

 

Succes! Ard

Link naar reactie
  • 0

Wat leuk dat jullie allemaal zo meedenken! Ik vind die kado bon zeker een goed idee, waar ik zelf nog helemaal niet aan gedacht had.

 

En Danielle... dat zou helemaal gaaf zijn, als je wat P&O mensen kent, graag! Via via reclame werkt volgens mij het allerbeste!

Zelf heb ik ook al wat fotolijstjes met een visitekaartje de deur uitgedaan naar PZ en HRM medewerkers van een paar bedrijven. En natuurlijk naar het bedrijf waar ik zelf nog parttime werk. Maar secretaresses.. dat is een goed idee. Alleen moet ik dan eerst wat speurwerk verrichten naar de namen van die dames. Eerst eens vooruitbellen misschien?

 

De foto is weinig kleurrijk, omdat zowel ik als mijn dochter zwart-wit kleding aanhadden die dag. Dus in kleur komt ie niet zo mooi over. En dit was een van de weinige foto's waarop ik nog enigzins fotogeniek sta, hahaha!

 

PS. Vandaag trouwens mijn eerste order binnengekregen, YES! Ik ben d'r helemaal hyper van!

Link naar reactie
  • 0

PS. Vandaag trouwens mijn eerste order binnengekregen, YES! Ik ben d'r helemaal hyper van!

 

Gefeliciteerd, perfect!! ;D

 

Ik zou zeker even voorruitbellen. Een brief t.a.v. "de secretaresse" zal niet vaak aankomen. Het is altijd handig om een naam te hebben, ook van PZ of HRM. Je kunt dan gemakkelijk je mailing eens nabellen...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.