• 0

kosten boeken

Goedendag,

 

ik ben als natuurlijk persoon firmant in een vof.

nu zijn er aan aantal kosten die ik graag fiscaal gezien als kosten wil boeken om mijn deel van de winst te drukken.

Maar deze kosten willen we buiten de vof om houden, aangezien niet elke firmant deze kosten op deze manier wil boeken (bijvoorbeeld reiskosten, studiekosten etc.)

 

Kan ik die gewoon bij mijn eigen berekening van mijn deel van de belastbare winst als kosten aftrekken?

 

alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Studiekosten kun je ook in aftrek brengen als persoonsgebonden aftrek, dus los van de v.o.f.

 

Verder kun je als firmant kosten aftrekken alleen ten laste van je eigen resultaat en eventueel buitenvennootschappelijk vermogen aanhouden, maar maak daarover wel afspraken bv in de winstverdeling.

Link naar reactie
  • 0

OK

 

Het betreft alleen kosten die we niet als echte ondernemerskosten zien, maar die ik fiscaal wel als kosten kan boeken. Dus dan hoef ik geen afspraken te maken met de andere firmant ?

 

Moet ik deze kosten in een aparte boekhouding verwerken, of kan ik de betreffende facturen/bonnen gewoon optellen en op het aan te geven bedrag in mindering brengen ?

 

Laatste vraag: is het mogelijk om reiskosten van woon-werk als kosten te boeken?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.