• 0

Duurzame zonnecellen waarmee ook de architecten uit de voeten kunnen

Het bedrijf 'Spheral Solar of Cambridge' (mmm, niet erg pakkende naam) gaat zonnecellen produceren van goedkoop silicium-rijk afval. Tevens zijn de zonnecellen erg flexibel, halen een rendement van 11%, vergelijkbaar met rigide zonnecellen, en kan als een lap denim vrijwel op alle oppervlakten verwerkt worden.

 

Lees meer!: (bevat zowel algemene als technische details!)

 

'Denim' solar panels to clothe future buildings

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat vraag ik me af. Ik heb wel ooit eens uitgerekend op een kladpapiertje dat als je alle daken van Nederland met zonnecellen uitrust dat je dan een echt behoorlijk deel van de Nederlandse huishoud energie kunt opwekken, maar het is altijd een kwestie van: heb ik de goede cijfers?

 

Zo'n laptop lijkt me lastig. Als je werkt, heb je een toetsenbord en een scherm: geen ruimte voor zonnecellen. Als je niet werkt heb je hem wellicht in je tas of zo: ook geen stroom.

 

Het zal eraan liggen, want een paar celletjes is voor een rekenmachiene voldoende, maar die heeft ook geen energievretende chip en bijbehorende koeling nodig.

 

Je ziet toch dat de chips wel zuiniger worden en de hitteproductie wel wat lager, maar aan de andere kant heeft zo'n beetje alles tegenwoordig koeling nodig: de chips op de grafische kaart bijvoorbeeld.

 

Als je niet steeds sneller wilt zou het op een gegeven moment wel moeten kunnen, denk ik, maar dat zal niet de realiteit zijn.

 

Afijn, ik heb de berekeningen ook niet klaarliggen om daar wat zinnigs over te zeggen...

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.