• 0

uitbreiding op site in cms - deal or no deal.....

case/vraag: bedrijf A heeft bij webdesign bureau B hun website laten bouwen met een door hun onderliggend cms syteem licentie:

 

type website: product etalage / info

 

na vele jaren wil A een bestelfunctie voor vaste klanten aanbieden

waarbij deze via bedrijf A toegang krijgen tot de gehele product collectie.

 

voor alleen vaste klanten: met inlognaam/code

 

A heeft VEEL voorwerk gedaan in excel bestand om koppeling te maken tussen product fotos + artikelnummers en omschrijving (ongeveer 15000 koppelingen) binnen het aangeboden cms pakket van B.

 

A gaat hiermee naar B en zegt dat het implementeren/programmeren van een format van deze data iets boven de twaalfduizend euro nodig is om dit te verwerken... is dit een afschrikactie van bedrijf B t.o.v. A en als dat zo is wat voor alternatieven zijn er nog...? mvg.

 

VRAAG: wat voor alternatieven zijn er om vanuit een excelbestand met veel zoekwoord, koppelingen naar fotos + bestellijst e.d. een website te maken, waarbij klanten kunnen inloggen die alleen zijn uitgenodigd door bedrijf A. en wat voor kosten zijn daarmee verbonden?

 

[titel verduidelijkt - mod]

adem in adem uit adem

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou gewoon een aantal offertes opvragen en die vergelijken. Om het als externe partij te regelen. lijkt me een lastig verhaal worden aangezien je dan waarschijnlijk geen toegang hebt tot dat CMS systeem.

 

Voor 12000 euro kan je een hele leuke website laten bouwen, wellicht is de relatie met je huidige technische partij niet optimaal of past de partij niet geheel bij jullie?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
is dit een afschrikactie van bedrijf B t.o.v. A

 

Op basis van dit verhaal kunnen we daar geen ja op zeggen. Bedragen van duizenden tot tienduizenden euro's zijn heel normaal voor de ontwikkeling van maatwerk database/website-koppelingen met importfunctionaliteit.

 

Bovendien hangt het ook af van de kwaliteit (structuur, codering, afwijkingen) van de gegevens in de spreadsheet en de converteerbaarheid naar het nog te ontwerpen datamodel van de database.

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk zal het huidige systeem worden uitgebreid met de mogelijkheid om in te loggen en vervolgens de collectie te tonen. 12.000 euro is dan een reëel bedrag.

 

Echter kan je ook is kijken naar ondernemingen die zulke software al op de plank hebben liggen. Het enige wat overblijft is het importeren van de data en wellicht een aantal kleine maatwerk aanpassingen. Mijn inziens kan dit een forse besparing opleveren.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie nog wel wat mogelijkheden, maar als ik die hier vermeld dan heb ik waarschijnlijk een moderator op m'n nek, dus heb ik je een PM gestuurd.

 

Als je dit forum gebruikt als een acquisitie-plek en we krijgen daar klachten over, krijg je alsnog een moderator in je nek. :P

 

Zeker als je dit ook nog eens in 3 topics tegelijk doet :P

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk zal het huidige systeem worden uitgebreid met de mogelijkheid om in te loggen en vervolgens de collectie te tonen. 12.000 euro is dan een reëel bedrag.

 

Persoonlijk vind ik het erg veel, eerlijk gezegd. Natuurlijk weten we de precieze specificaties niet, maar 3 tot 4 volle werkweken lijkt me in dit geval een beetje overdreven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.