• 0

legitimatie voor ontvangst pakket?

Goedenmorgen,

Ik zit met een "probleempje".

Ik heb regelmatig orders die ik naar klanten moet versturen maar waarbij ik enige vraagtekens heb over de ontvanger.

 

Nu is het me al meerdere keren gebeurd dat ik een pakje stuur aan b.v. J. Joosten op een bepaald adres en dat er daar netjes getekend wordt voor ontvangst van de zending maar dat er niet betaald wordt.

 

Dan ga je dus naar incasso bureau en daarna stuur je een dagvaarding, helaas loop je bij dat laatste nog wel eens tegen een muur omdat er op het betreffende adres niemand ingeschreven blijkt te staan met de naam Joosten en dus er geen mogelijkheid tot dagvaarden bestaat.

 

Je staat dan in nederland met lege handen en kan enkel nog proberen aangifte van oplichting/diefstal te doen.

 

Nu heb ik op dit moment weer zo een zending en wil graag exact weten aan wie het pakket afgeleverd wordt zodat ik weet wie het in ontvangst genomen heeft en wie ik aansprakelijk kan stellen indien er niet betaald wordt.

 

Liefst zou ik dit doormiddel van een legitimatie hebben waarbij b.v. het legitimatie nummer en naam genoteerd wordt.

 

Het beste dat TNT te bieden heeft is handtekening voor ontvangst en retour.

 

Ik zoek dus iets met meer zekerheid.

 

Wie heeft er tips voor de juiste manier van verzenden?

 

Daniël

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zelfs met een goede legitimatie loop je het risico dat de ontvanger niet betaald. Wellicht is een vooruitbetaling of rembourszending dé oplossing.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

klopt, dat gaf ik ook aan.

Maar daarop kreeg ik enkel toegesnouwd dat dat dan voor intern gebruik is en niet opgevraagd kon worden en ik daar dus toch niks aan zou hebben.

Was een zeer onvriendelijk persoon daar op de zakelijke helpdesk terwijl ik toch erg vriendelijk was vandaag ;-)

 

Maar werdt niet gewardeerd dat ik aangaf dat handtekening voor ontvangst niet voldoende was voor mij.

 

Ze kon er namelijk niks aan doen dat ik klanten had die wel eens een valse naam gebruiken....

Link naar reactie
  • 0

Gewoon nog een keer bellen. Wellicht had die persoon gewoon net vandaag een enorme kater en geen zin in zo'n ingewikkeld telefoontje ;) Uiteindelijk zal je toch hoogstwaarschijnlijk bij TNT terecht komen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Is het bij de TNT niet mogelijk? Ik kreeg mijn nieuwe bankpas op vertoon van legitimatie aan de postbode.

 

Er staat me bij dat ik ook eens zo'n zending heb ontvangen, een bankpas, simcard of iets dergelijks. Mogelijk is dat iets dat ze alleen voor bankpassen van de postbank doen/deden, maar ze wilden wel een specifieke legitimatie hebben (rijbewijs met nummer xxxx, en nee, paspoort was niet goed genoeg).

Link naar reactie
  • 1

Ik zal TNT nog eens proberen te bellen vandaag..

En anders eens bij een koeriersbedrijf informeren voor dit soort zendingen.

 

Overigens zal deze zending vrijwel zeker niet verzonden worden.

Blijkt dat het opgegeven telefoonnummer niet juist is en de opgegeven rekening ook niet op zijn naam staat (ik laat de klant altijd een rekeningnummer en naam waarop de rekening staat invullen zodat als er niet binnen 3 weken betaald is ik het geld van zijn rekening kan incasseren (geregeld via algemene voorwaarden)).

 

Indien een klant een postbank nummer heeft kan je dit gelijk controleren door via de postbank een overboeking naar dat nummer aan te maken, dan krijg je gelijk te zien of het rekeningnummer inderdaad op de naam van die persoon staat.

 

Voor deze betreffende klant bleek de rekening op een totaal andere naam in een totaal andere plaatst te zijn geregistreerd.

 

Overigens werkt dit enkel als je zelf ook postbank internet bankieren hebt

 

Daniël

Link naar reactie
  • 0

Je moet een beetje creatief zijn he om klanten na te trekken.

ik gebruik hiervoor een combinatie van creditchecks, rekening controlle, google, telefoongids, nummerzoeker.com en kvk.

Dit alles uiteraard afhankelijk van het order bedrag en eventueel andere aanleidingen.

 

Overigens is het aantal incasso zaken flink omlaag gegaan sinds ik het bedrag na 23 dagen automatisch van de rekening incasseer.

Van elke 10 zaken die voorheen naar het incasso bureau moesten kan ik er nu 7 met succes incasseren en zijn er 3 waarbij incasso niet mogelijk is of gestorneerd wordt en alsnog naar het incasso bureau moet.

Link naar reactie
  • 0

Dat is best een interessant gegeven, 70% van de wanbetalers die blijkbaar wel bereid is te betalen, maar te laks om het uit te voeren.

 

Indien een klant een postbank nummer heeft kan je dit gelijk controleren door via de postbank een overboeking naar dat nummer aan te maken, dan krijg je gelijk te zien of het rekeningnummer inderdaad op de naam van die persoon staat.

 

Overigens werkt dit enkel als je zelf ook postbank internet bankieren hebt

 

Dat klopt inderdaad, bij niet-postbank nummers ontbreekt de naam/nummercontrole volledig vanaf de postbank. Ik vraag me af of dezelfde truc ook werkt als je iets probeert over te schrijven van de ene bankrekening naar de andere.

Link naar reactie
  • 0

Je zou voor bankrekeningen kunnen proberen om 1 cent o.i.d. over te maken. Je zou een foutmelding moeten krijgen als de naam niet overeenkomt maar ik weet niet of dat ook zo direct werkt als bij de postbank.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Helaas krijg je bij bankrekeningen tijdens het overboeken geen terugkoppeling van de naam/woonplaats van de eigenaar van de rekening.

Dat werkt echt enkel bij postbank internet bankieren naar postbank rekening.

 

Zou mooi zijn als een dergelijke functie bij alle internet bankieren programma's ingebouwd zou worden.

 

Het daadwerkelijk overmaken van 1 cent is een optie maar een veel minder goede naar mijn mening.

Ten eerste kost het meer als 1 cent (kosten overboeking) en ten tweede kan de klant een ongemakkelijk gevoel krijgen als hij door zo een bijschrijving op zijn rekening ziet dat je hem controleerd en kennelijk niet vertrouwd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.