• 0

Vraag naar natuursteen

Beste inkopers,

 

Ik ben (begginend) exporteur in natuursteen vanuit Azie. Ik ben benieuwd wat inkopers van natuursteen belangrijk vinden. Waar wordt voornamelijk op gelet?

 

Een andere vraag is welke soorten steen zijn gewild/ moeilijk te krijgen/ duur? Kleur en soort.

M.a.w. waar liggen de kansen?

 

Tips en adviezen zijn zeer welkom!

 

MvG Menno

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Menno,

 

Bedoel je natuursteen in bulk, voor decoratieve doeleinden en grafstenen?

 

Of natuursteen voor kunstzinnige doeleinden, zoals beeldhouwen?

 

Of alletwee?

 

Prijs, beschikbaarheid, eigenschappen/duurzaamheid, verwerkbaarheid, kleur en dessin, etc. zijn belangrijk, maar ik denk dat de eindtoepassing bepaalt wat echt prioriteit heeft. Heb je al eens gesproken met grote handelaren cq. je klanten?

 

Groeten,

Daphne

Link naar reactie
  • 0

Waarom ga je niet naar je potentiële afnemers toe, om het hen te vragen? Kom achter de computer vandaan en stap naar de partijen toe die je als klant wilt hebben. Vertel wie je bent en wat je graag zou willen weten, dan raak je vanzelf in gesprek. Zoek eens op 'elevator pitch', waarin alle elementen worden genoemd die je aan bod moet laten komen in je eerste korte introductie. Pas wanneer je met je klant praat en zijn feedback hoort, weet je of je een haalbaar product hebt.

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was zou ik inderdaad naar je potentiële klanten toegaan en kijken wat hun behoeften zijn.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is wat concurrenten nalopen en kijken of je erachter kunt komen wat hun niet of moeilijk kunnen leveren, waar toch vraag naar is.

 

Misschien kunnen verzekeringen die een uitvaart polis hebben ook nog iets voor je betekenen. Misschien signaleren hun problemen/klachten van klanten wel vaker, zodat je daar misschien op kunt in spelen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Een flinke afzetmarkt is graniet en hardsteen in de landschapsarchitectuur, stadsinrichting en tuinontwerp. Via de groothandel, via de bouwmarkten (tuinontwerp) of direct via de ontwerpers/aannnemers (landschapsarchitectuur/stadsinrichting). Om indat proces te komen moet je zorgen dat ontwerpers je product kennen en precies jouw product willen vanwege visuele eigenschappen, de ingenieurs moeten gevoed worden met de fysische eigenschappen en de aannemers zijn vooral geinteresseerd in de prijs.

 

De feitelijke beslissers zijn de bestekschrijver (ingenieur of aannemer) en de aannemer. In het bestek kan een product staan, maar een aannnemer mag er van af wijken 'indien gelijkwaardig' (oftwel indien het vervangende product gelijkwaardig is). Juist hierom kan een ingenieur op basis van fysieke eigenschappen een bepaalde leverancier prefereren, en zal een aanemer altijd een gelijkwaardig product voor een lagere prijs blijven zoeken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste nonex.nl et al.,

 

Ik heb dit forum sinds kort ontdekt, ben toevallig bezig met een tweetal natuursteen orders en wil je hierbij graag bedanken voor je uitstekende antwoord. Je somt exact de punten op waar ik ook tegen aan loop. Nieuw lid erbij ;)

 

Gr, Marcus van der Peet

Inkoop, oem/odm productie, inspectie en logistiek in China www.query-enjoy.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.