• 0

de lange zoektocht naar freelancers...

Al sinds jaar en dag ben ik op zoek naar freelance verkopers, alles heb

ik al geprobeerd, de Telegraaf, internet, enz.

 

Nu heb ik al redelijk veel gelezen op deze site voor freelance werving. Maar heeft eigenlijk iemand een concreet voorstel voor de beste manier om freelancers te werven zonder daarbij met een duur selectiekantoor te hoeven werken?

 

Of kan iemand een goede ervaring delen via een bepaald medium?

 

De provisie die ik aanbied is zeer hoog, maar het is geen gemakkelijk verkoopbaar product, hoewel ik toch reeds met verschillende freelancers

werk die mooi hun brood verdienen met dit product...

 

Bij voorbaat dank,

 

Quincy

Art & Design

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kort door de bocht: waarom zouden zij dat voor jou gaan doen, en niet voor een andere organisatie? Goede verkopers zijn goud waard (en dat weten ze!), waarom zouden die voor een onbekend bedrijf op eigen risico jouw hete kastanjes uit het vuur gaan halen?

 

Het is voor jou heel handig om op no cure no pay basis verkopers in te zetten (logisch dus), maar vaak is dat voor verkopers helemaal niet zo leuk. Wanneer je het wel leuk weet te maken, komen ze 'vanzelf' is mijn ervaring.

Link naar reactie
  • 0

Reactie voor Jeroen: alvast bedankt voor de reactie. De firma is echter niet onbekend en we werkel al sinds 26 jaar met freelancers wat altijd een succes geweest is als je een goede verkoper bent.

 

Momenteel werk ik met 10 freelancers zowel in België als in Nederland, maar voor uitbreiding is het bitter moeilijk om nieuwe mensen te vinden...

Terwijl het wel bewezen is dat het een verkoopbaar product is.

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet je eens overwegen of je niet beter een commerciële kei in dienst kunt nemen.

Als je free-lance verkopers zoekt krijg je vaak geen kennis in huis, maar de werkloze ongeschoolde klasse die 'wel eens iets wil proberen'. zo loop je het risico dat hun enthousiasme zich binnen een paar jaar tegen je keert; wie gaat voor de commissie op verkopen laat vaak de normale waarden en normen varen.

Ik weet natuurlijk niets van je bedrijf en de goederen / diensten die je aanbiedt, maar misschien kun je jouw zoektocht naar free lancers om te zetten in een beperkt multilevel marketingconcept, kan misschien nog wel eens aardig werken voor je.

Jan

Link naar reactie
  • 1

De meeste mensen die zich 'freelancer' noemen bedoelen daarmee dat ze op basis van een overeenkomst van opdracht werken i.p.v. een dienstverband en dat ze (doorgaans) per uur betaald krijgen.

 

Eigenlijk zoek jij mede-ondernemers die het commercieel risico geheel van je overnemen op basis van no-cure-no-pay. Die zullen wel moeilijk te vinden zijn ja. En die moet je misschien anders en elders zoeken dan freelancers. Meer netwerkend dan wervend, in ondernemersplatforms i.p.v. freelanceplatforms.

 

En met uitgebreide geloofwaardige informatie over de aantrekkelijkheid van de propositie. Bij dit model zijn er namelijk ook talloze onaantrekkelijke 'aanbiedingen' die een goede verkoper mijdt als de pest. Daar moet je bovenuit zien te komen.

 

En dat verhaal van "er zijn er al een hoop die zo een goede boterham verdienen", dat zeggen ze allemaal. Het is het standaardverhaal van alle MLM-toestanden.

Link naar reactie
  • 0

Dan zoek je gewoon een nederlandse distributeur die jouw keiharde verkoop systeem wel ziet zitten en die het enthousiasme heeft om hier iets van te maken. Let wel; Ik heb een hekel aan uitbuiters, en vind dat het je plicht is om de mensen die je in dienst hebt goed op te leiden en te begeleiden, niet om ze in financiële problemen te brengen.

Voor jouw manier van verkopen is het duidelijk tijd voor wat vernieuwing, want de reden dat je moeilijk aan free lancers komt is dat er negatief over jouw type bedrijfsconcept gesproken wordt.

Jan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.