• 0

Wanneer ben je DGA?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kort door de bocht is de fiscale defintitie van DGA iemand die tenminste 5% van de aandelen in een vennootschap bezit (indirect of direct) en tevens arbeid verricht voor die vennootschap.

 

Hiermee is ook meteen jouw tweede vraag beantwoord. Ja, er kunnen meerdere DGA's in een vennoootschap zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik stel deze vraag omdat ik op internet verschillende uitleggen heb gelezen omtrent het DGA schap. Ik dacht dat dit de plek was om een professionele

uitleg te krijgen. Gelukkig zijn er mensen die daar ook zo over denken.

 

De vraag is geboren uit het feit dat er verschillende interpretaties op internet staan omtrent het fenomeen DGA.

 

Bedankt voor de uitleg.

 

Feurich

Trust the Universe !!

Link naar reactie
  • 0

In aanvulling op mijn voorgangers is het begrip DGA (directeur grootaandeelhouder) is niet letterlijk omschreven in de inkomstenbelasting, dat wil zeggen waar het 5%-criterium vandaan komt. De DGA heeft zijn definitie ontwikkeld in de literatuur, vandaar waarschijnlijk ook de diverse definties.

 

Het begrip staat wel omschreven in de pensioen en spaarfondsenwet. en daar is het minimum 10% uit mijn hoofd gezegd, maar ik zou dat als ik jou was eerst goed opzoeken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.