• 0

hoeveel omzet is er nodig om 2 salarisen te verkrijgen

Goedendag,

 

Wij willen samen een garagebedrijf beginnen in onderhoud en reparaties van auto's. Hierbij zullen wij een pand moeten huren van +/- 1200,- ex btw.

 

Nou is er geen start kapitaal er zal dus geleend moeten worden voor de inrichting etc..

 

Nou heb ik 2 vragen:

 

Hoe verkrijg je de eerste maanden salaris als er nog niet veel verdient wordt? (gaat dus om 2 salarisen)

 

En hoeveel omzet zou ik moeten maken om 2 salarisen uit het bedrijf te kunnen halen?

 

Hoop dat iemand er een duidelijk antwoord op kan geven want zelf ben ik niet helemaal thuis in dit soort financiele dingen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Als je ondernemer wordt is er in pricipe geen "salaris", maar winst (die je mag houden in het geval van eenmanszaak of vof).

 

Maak een kort (heel globaal) rekensommetje:

 

Omzet minus kosten van de omzet = bruto marge

 

Bruto marge minus vaste kosten = bruto winst

 

Bruto winst minus bedrijfsbelastingen is nettowinst

 

Nettowinst minus inkomsten belasting is netto inkomen

 

Als je geen BV hebt zijn de bedrijfsbelastingen er niet (als je teminste de BTW buiten je berekeningen hebt gelaten) Voor de inkomsten belasting zou ik er even van uitgaan dat je 45% moet afdragen.

 

Van het geld dat je overhoud uit je bedrijf ben je nog bijna de helft kwijt aan inkomsten belasting. Dat laatste wordt wel eens vergeten. Doe dat niet, zet het geld meteen opzij. De fiscus wil het echt hebben en als je het niet kan betalen komen ze het halen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.