• 0

SMS-marketing! Doelgroep: per plaats?

Wij krijgen voor een klant het verzoek voor een SMS-marketingactie.

 

Het is de bedoeling om op een bepaald tijdstip alle mobiele telefoonnummers binnen een bepaald gebied een SMS te sturen.

 

Is dit mogelijk? Ik vind alleen doelgroep gebonden aanbieders van SMS-marketing, geen regio.

 

Is het daarnaast legaal ivm met ontbreken van een opt-in functie?

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Door middel van cellcasting kan je iedere mobiele telefoonbezitter binnen bereik van een zendmast van een boodschap voorzien. Wordt bij mijn weten nog niet aangeboden.

 

Alternatief is location based services, zie KPN iLocate, maar daar kom je niet zo maar tussen. Kijk naar hun partners. Zie ook discussie op Marketingfacts.

 

Ander alternatief is bluecasting.

 

Je zal creatief op zoek moeten gaan naar mogelijkheden van proximity marketing in Nederland. Wellicht zijn er list-brokers voor sms-marketing die woonplaats/postcode-bestanden hebben.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De Politie heeft hier een uitzondering voor, marketeers voorlopig (en gelukkig) nog niet. Wellicht kan je een deal sluiten met bijvoorbeeld Hyves o.i.d. die wel geografische data met opt-in hebben.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dat ligt eraan welke bron je gebruikt voor de data. Als je voor Hyves gaat, zul je inderdaad een jongere doelgroep bereiken.

 

Het is simpelweg illigaal om iemand een ongewenst sms-je te sturen. Wel zijn er een hoop andere mogelijkheden om dit toch te doen. Bijvoorbeeld door een partij te benaderen met een opt-in database met een geografische indeling...

 

Wel denk ik dat het een 'riskante' onderneming is, omdat zulke acties vaak als spam bestempeld worden...

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Weet je hoe groot het gebied is dat je wilt bestrijken? Gaat het om een straal van kilometers of meters? En is het een openbare plek, of een afgesloten omgeving (beurs, bedrijf etc). Als het om een kleiner gebied gaat dan kan je met bluetooth erg leuke dingen doen.

 

Met een zgn. attractor kan je mensen nieuwsgierig maken naar de content (digital flyer, java applicatie of filmpje) en deze via node's versturen. Het grote voordeel vs. SMS is dat aan het versturen/ontvangen van deze berichten geen kosten zijn verbonden en dat het de mogelijkheid creert interactief contact op te bouwen. Daarnaast moet de mobiele telefoonbezitter expliciet toestemming geven om de content te ontvangen.

 

Of bluetooth een geschikte manier is, hangt ook wel van de doelgroep af. Wij staan bijv a.s. donderdag op een studentenintrofeest voor het werven van medewerkers via bluetooth.

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

 

 

Het is overigens geen reclame, maar een nieuwjaarsboodschap.

 

Ja, dat is net zoals dat ik vanmorgen reclame voor radiatorglas in mijn mailbox vond met de header 'dit is geen spam'. Als is het een nieuwjaarsboodschap, het blijft reclame. Wel zal inderdaad de irritatiegrens misschien iets lager ligggen.

 

De mail van vanmorgen deed bij mij jusit de irritatiegrens verhogen: 'hoezo geen spam': wat doe 'jij' dan in mijn mailbox?

Link naar reactie
  • 0

Ik wil mijn vraag hier even op aansluiten. Op het internet staat op dit moment namelijk een gemengd antwoord en ik krijg er daardoor geen helder antwoord op voor mijn gevoel.

 

Ik ben namelijk in overweging om via Bluetooth een boodschap te verzenden middels een bluetoothstick vanuit de laptop... Maar is dit SPAM of mag dat. Ik weet dat eerder o.a. Vodafone een dergelijke actie heeft gedaan en Albert Heijn ook, maar ik heb hier niet uit kunnen halen of ze een juridische procedure aan hen broek kregen.

 

Dus in hoeverre mag je boodschappen zenden naar consumenten per blue tooth?

Link naar reactie
  • 0

Berichten verzenden zonder toestemming is opt-out en dat is spam dus mag niet.

 

Voor de volledigheid: opt-out is niet het verzenden van berichten zonder toestemming. Opt-out duidt er puur op dat je eerst verzendt, en daarná pas de optie biedt om uit te schrijven (bijvoorbeeld in de mailing zelf). Opt-in betekent dat men zich van te voren zelf aanmeldt, opt-out is dus ongevraagd de mailing verzenden en dan pas een uitschrijfmogelijkheid bieden. Opt-out wordt, zoals Nick al schrijft, vaak niet gewaardeerd.

 

Dat is ongetwijfeld wat Nick bedoelt, maar ik wilde graag de term even verduidelijken :)

Link naar reactie
  • 0

Berichten verzenden zonder toestemming is opt-out en dat is spam dus mag niet.

 

Voor de volledigheid: opt-out is niet het verzenden van berichten zonder toestemming. Opt-out duidt er puur op dat je eerst verzendt, en daarná pas de optie biedt om uit te schrijven (bijvoorbeeld in de mailing zelf). Opt-in betekent dat men zich van te voren zelf aanmeldt, opt-out is dus ongevraagd de mailing verzenden en dan pas een uitschrijfmogelijkheid bieden. Opt-out wordt, zoals Nick al schrijft, vaak niet gewaardeerd.

 

Dat is ongetwijfeld wat Nick bedoelt, maar ik wilde graag de term even verduidelijken :)

 

Top Jeroen! Je brengt het toch nog nét even duidelijker ;)

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft bluetooth is dit geen probleem, de ontvanger bepaald zelf of hij wil connecteren of niet, en daar zit o.a ook het probleem.

 

Daarnaast is het bereik matig

 

Of het helemaal geen probleem is, weet ik niet:

 

"De reclamevorm wordt echter door sommige juristen betiteld als bluetooth spam en zou in strijd zijn met art. 11.7 van de Telecommunicatiewet"

 

(Bron: Marketingfacts -> http://www.marketingfacts.nl/berichten/20070129_bluetooth_reclame_spam_of_geen_spam/)

 

Echter blijft er een gehele discussie. Misschien dat je er wat aan kunt hebben als je op Marketingsfacts iets over het fenomeen leest.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Voor die 4% die hun gsm blauwetoot niet hebben afgeschermd, tja. Maar laten we wel wezen blauwetoot heeft maar een bereik van enkele meters, ja er zijn zenders die tot 400 meter gaan.

 

Wij hebben dit zelf twee jaar geleden op een beurs gedaan, een aantal posters opgehangen dat je informatie kan krijgen via BT.

 

Wat waren de senario's:

 

1. Sommige wilden die info wel hebben maar wisten niet hoe BT aan te zetten

2. Geen zin geen tijd

3. Mensen die het wel ontvangen

 

Hoewel het opzich een zeer leuk items was hebben we toch de conclussie moeten trekken dat het niet het gewenste effect had.

 

En als dat spammen laten we daar nou eens over op houden.

 

Als ik alles wat ik heb gelezen op HL een nader bekijk.

 

Een mailing is niet goed, cold case bellen word niet op prijs gesteld, fax mailings worden als irritant ervaren, call centers als idiooten.

 

What the hell met deze noitaire zeikers, het is jouw buisinnes die je wilt verkopen dan laat je je door niets tegen houden. En "al" die zeikers zouden toch geen klant bij je worden. En achteraf gezien is dit toch de kleinste groep.

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft bluetooth is dit geen probleem, de ontvanger bepaald zelf of hij wil connecteren of niet, en daar zit o.a ook het probleem.

 

Daarnaast is het bereik matig

 

Of het helemaal geen probleem is, weet ik niet:

 

"De reclamevorm wordt echter door sommige juristen betiteld als bluetooth spam en zou in strijd zijn met art. 11.7 van de Telecommunicatiewet"

 

(Bron: Marketingfacts -> http://www.marketingfacts.nl/berichten/20070129_bluetooth_reclame_spam_of_geen_spam/)

 

Echter blijft er een gehele discussie. Misschien dat je er wat aan kunt hebben als je op Marketingsfacts iets over het fenomeen leest.

 

 

 

 

Dank! Ik zal het nog eens nader bestuderen...

Link naar reactie
  • 0

Zelf zou ik hier niet aan beginnen.

Zeker na het lezen van dit bericht.

http://www.nu.nl/news/1819812/51/Boete_voor_sms-spammer.html

 

Dat is ook per SMS wat zij doen, ik heb het in mijn hoofd met blue tooth, daar bestaat nog de keuze om wel of geen contact te willen maken... Maar ik neem alles nu even nog in overweging :)

 

Daarnaast kun je je nog afvragen; wat is nu precies SPAM? Want zoals Jef al schreef; de reclame in je brievenbus is dan ook SPAM, dat word er ongevraagd in gestopt....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.