• 0

Meerdere handelsamen

Beste mensen,

 

Een vraag (want daar is dit forum o.a. voor bedoeld). Op het moment zit ik in de voorbereidende fase van mijn eigen bedrijf. Nu willen mijn zaken parter en ik gaan werken met meerdere handelsnamen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en wie weet of hier extra kosten aan verbonden zijn?

 

Alvast bedankt,

 

J. van Veldhuijzen

TwoFriends.nl Computers voor een vriendenprijsje
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Annedien,

 

Nee, wij (mijn zakenpartner en ik hebben geen tijd te veel!) Maar we willen ons wel gaan richten op verschillende markten met het zelfde product! Namelijk het onderwijs en particulieren, ons leek het verstandig om onze naam aan de potentiele klant aan te passen.

 

Trouwens wij zitten pas in de orienterende fase van ons bedrijf, dus als iemand tip, op of aanmerkingen heeft over het gebruik van meerdere handelsnamen reageer!

 

Groeten [glow=Yellow,2,300]Jurn[/glow]

 

P.s. De handelsnamen zullen een toevoeging zijn van de bedrijfs naam b.v. Jansen en Jansen, Education solution (Het vet gedrukte is de eventuele 2e handelsnaam.)

TwoFriends.nl Computers voor een vriendenprijsje
Link naar reactie
  • 0

Aha!

Ik snap waar je heenwilt, maar kun je dan niet beter 1 handelsnaam nemen en hierbij duidelijk profileren dat je twee markten bedient?

Je mist volgens mij een kans, helemaal in de startfase als je nog weinig naamsbekendheid hebt.

Particuleren kunnen je product naar het onderwijs sluizen en andersom, toch?

Misschien kun je wat je gaat doen beter uitsplitsen in 2 producten ipv 2 handelsnamen.

Hoewel ik niet weet hoe omvangrijk en ambitieus jullie startup is.

Het roept alleen wel veel 'fuss' in het leven om twee gezichten te hebben.

Misschien kun je dat beter in een later stadium doen.

 

Overigens klinkt zoals je het nu stelt niet als twee handelsnamen maar als twee pay-offs.

 

Mijn idee zou zijn eerst je bedrijf een krachtige smoel te geven.

Wat gaan jullie verkopen?

(ik heb ook in het onderwijs gezeten trouwens)

 

Groet,

Annedien

Link naar reactie
  • 0

Hallo Annedien,

 

Wij willen meerdere producten aan in eerste instantie basisscholen gaan aan bieden. In een later stadium eventueel ook aan voortgezet onderwijs en middelbaar onderwijs.

 

o.a.

 

computernetwerken binnen school, eventueel in combinatie met een lespaket. (we hebben twee leerraren die dit laatste eventueel voor ons willen maken).

 

Educatieve Software, zowel van de gerenormeerde software bedrijven en maatwerk. (<- dat wil zeggen gespecialiceerde software).

 

Netwerk beheeer

 

Cursussen aan het personeel van de school.

 

Aan de particulieren willen wij PC en randapparatuur gaan verkopen.

Eventueel in de toekomst software en andere rand producten.

 

Zoals ik al zei zitten we nog in de orrienterende fase. Dus alle advies is welkom.

 

Groeten [glow=yellow,2,300]Jurn[/glow]

 

TwoFriends.nl Computers voor een vriendenprijsje
Link naar reactie
  • 0

Hoe zit het dan met het volgende.

 

Je zou namelijk ook een product/dienst als bedrijfsnaam kunnen hanteren.

 

Jansen met de grafische dienst (MediaForAll powered by Jansen).

Jansen met de netwerk dienst (HomeNetworking powered by Jansen).

 

Het is maar een voorbeeld.

 

Is het slim? Verstandig? Het oogt wel geordend.

Link naar reactie
  • 0

Startpunt zijn twee vrienden die graag met pc's knutselen. Samen richten ze een computerbedrijf op - beetje bouwen, beetje handelen, beetje trainen. Geen landelijke onderneming met grote pretenties; gewoon een kleinbedrijf zoals er duizenden zijn. Een keukentafel-zaak, Computers en Co.

 

Computers en Co kennen twee onderwijzers die programmeren, dus nu worden ze op de onderwijsmarkt actief. Beetje gericht bouwen, beetje gericht handelen, beetje gericht trainen. Nog steeds niks bijzonders. Er zijn duizenden bedrijven die aan het onderwijs leveren, gewoon onder hun eigen naam. Een aparte handelsnaam is helemaal niet nodig. Tenzij er een bijzondere aanleiding is, maar die wordt hier niet genoemd. Dan geldt dus: keep it simple, stupid! Zeker zo lang je een tweemanszaak bent.

 

Die onderwijzers komen echter met een bijzonder handig programma voor de dag. Nou sta je voor de vraag: op keukentafelniveau actief blijven (nix mis mee - ik ben zelf ook een salondernemer) of gaan we een stukje professioneler? Via je marktbenadering - het plan om die software te verkopen - kom je dan voor keuzes te staan zoals een naam voor het product en een handelsnaam voor de aanbieder.

 

Stel bijvoorbeeld dat die onderwijzers een aantal schoolmanagementmodules in ASP of MSP willen aanbieden

 

Eén tip tot slot: als je in de onderwijsmarkt actief wil worden, huur dan iemand in (bijvoorbeeld een leraar, maar zeker geen leerraar) die normaal Nederlands schrijft ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Tja, misschien is het voor jullie pas echt zinvol wanneer je juridische zaken wilt afdekken neem het volgende voorbeeld:

 

Bedrijf: Jansen computers en co.

Domeinnaam: jansenscomputers.nl

 

Aangezien de domeinnaam logisch klinkt met de bedrijfsnaam lijkt mij dit geen probleem. Maar nu ga je ook een product aanbieden binnen een bepaalde sector die je uiteraard wilt gaan afbakenen (domein). Laten we dat eens doen met een domeinnaam. Het product in dit voorbeeld zal zijn schoolnetwerken. Als domeinnaam neem je dan schoolnetwerken.nl omdat deze logischerwijs bij het product past.

 

Maar iedereen kan de naam schoolnetwerken.nl claimen zolang er maar geen regel geschonden wordt (merknaam, verwarring, etc.).

 

Om juridische problemen te verkomen zou je dus een tweede naam aan je bedrijf kunnen hangen namelijk schoolnetwerken.nl hierdoor heb je minder kans op juridische problemen en baak je je product ook mooi af binnen een (focus)domein met domeinnaam.

 

In dit geval leg je de focus van een naam op een product.

Vermeld natuurlijk wel goed dat dat product behoord bij de Jansen computers en co. organisatie! Dit schept namelijk naamsbekendheid.

 

Misschien heb je hier wat aan.

Link naar reactie
  • 0

Hallo mensen,

 

Sory voor de wat verlaate reactie maar ik ben net getrouwd, dus een tijdje niet online geweest.

 

Ik heb de laatste reacties eens door gelezen (bedankt voor jullie advies)

 

Het volgende lijkt ons (Two Friends) het verstandigst om de optie die Rene_2002 geeft te gebruiken

 

Jansen met de grafische dienst (MediaForAll powered by Jansen).

Jansen met de netwerk dienst (HomeNetworking powered by Jansen).

 

 

Zo is het duidelijk dat het om het bedrijf Jansen gaat en wat de dienst(en) zijn die we aanbieden.

 

Verder werd er geopperd dat we als startende ondernemer ons het best op 1 markt moeten richten.

 

Nu zijn wij al enkele jaren actief (als particulier) met de verkoop van computers, en de optie om wat te gaan aanbieden aan scholen is een bij zaak. We zitten te denken aan educatieve software (op maat). Dus we willen ons richten op de particuliere koper. Maar we willen ook een graantje mee pikken van de trend die je steeds meer ziet ontstaan bij (bassis)scholen om meer te gaan doen met het medium computer. (dit is trouwens bij wet verplicht)

 

Bedankt voor jullie advies.

 

Groeten Jurn

 

P.s. Zoals is op gemerkt ik zal zeker niet de corespondentie voor mijn rekening nemen ;) Nederlands is niet mijn sterkste punt

TwoFriends.nl Computers voor een vriendenprijsje
Link naar reactie
  • 0

Ik had dus een heel stuk getyped en weg verbinding maar nu poging 2.

Het wordt dus Two Friends Computers. Geen andere handelsnaam maar wel;

- Education Star Project powered by Two Fiends Computers &

- Sicom powered by Two Fiends Computers

 

Volgende maand inschrijven bij de kvk en dan aan de slag zal ik maar zeggen. Er moet nog wel veel gebeuren daar niet van maar het gaat allemaal wel lukken ik laat van mij horen

 

Groeten Jurn

TwoFriends.nl Computers voor een vriendenprijsje
Link naar reactie
  • 0

Indien mogelijk zou ik toch die namen sicom en 'education star' registreren als extra handelsnamen op het moment dat je je inschrijft. Dat kost verder niks, maar kan mogelijk je positie versterken als er ooit iemand met je naam vandoor wil.

 

Volgens mij is er geen reden deze niet mee te nemen als 2e en 3e naam, gewoonweg omdat je daar nooit iets mee kunt verliezen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.