• 0

Personeel op oproepbasis

Ik heb een Mail en verpakbedrijf. Nu werk ik veel met uitzendmedewerkers.

Echter deze medewerkers maken de prijs hoog. Voorbeeld :voor een medewerker die 10,00 euro bruto moet krijgen betaal ik aan het uitzendbureau 22,00 euro. Nu wil ik mensen werven en die een contract op afroep basis geven. Alleen onze regering heeft beslist dat iemand met een nul uren contract of iemand met een voorovereenkomst en die regelmatig werkt na een bepaalde periode aanspraak kan maken op een vaste overeenkomst. Wie kan mij aan een goede constructie helpen?

Ik heb gezocht op Google, branchevereniging en het Ministerie van socialezaken maar ik heb de oplossing nog niet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan gaan payrollen. Dan neem je de werving zelf in handen en heeft het payroll bedrijf de mensen in dienst. Je betaalt dan iets van 17,50 per uur excl. 19% BTW voor 10 euro bruto.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Payroll, is uitzenden zonder werven. Dus iets goedkoper dan alles via het uitzendbureau.

 

Iemand voor ongeveer 10 euro bruto in dienst nemen kost, plm € 13.50 per uur

 

Stel je hebt 5 mensen 40 uur per week = 10.400 uur per jaar verschil met payroll is € 5,00, besparing € 52.000 per jaar! oftewel bijna 10.400 per werknemer, ik kan daar best een leukere bestemming voor vinden dan het payrollbedrijf. ;D

 

Dit vindt ik op zich een overweging van een dienstverband waard. Wellicht dat je kan werken met contracten voor bepaalde tijd en deze laten aflopen. Bijvoorbeeld 6 maanden, en deze dan verlengen met nog eens 6 maanden voor de mensen die bevallen, of voldoen.

Link naar reactie
  • 0

Klopt, je moet wel ook even aanhalen dat de risico's dan ook op eigen rekening komen. Stel dat iemand ziek wordt moet je dus wel allerlei zaken doorbetalen e.d. + je moet een eigen loonadministratie voeren.

 

Prima als je een goedkopere methode weet maar wel beide kanten van de medaille belichten graag. Verder hebben we het over oproepkrachten dus je berekening van 40 uur per week (fulltimer) is ook niet relevant.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

klopt het risico is voor de ondernemer, maar daar ging volgens mij dit draadje niet over.

 

Als je wilt besparen, dan moet je dit soort dingen niet uitbesteden. Dan betaal je in iedergeval meer dan in eigen beheer houden.

 

Het klopt dat je risico moet dekken in geval van ziekte enzovoorts, maar dat lijkt mij goedkoper dan uitbesteden.

 

In mijn eigengeval ben ik verzekerd voor ziekte van mijn medewerkers, met een eigenrisico van 2 weken, en 100% dekking in jaar een en 70% dekking in jaar twee, voor omgerekend € 0.45 per uur. Dit is incl. ARBO

 

En een loonstrook Stel (en ik zeg stel) je hebt 5 mensen voor 10 uur op de loonlijst staan, dan zou ik € 69 per maand voor de loonadministratie rekenen, dit is all in (incl. aangifte LH etc). dit zou omgereken ongeveer € 0,31 per uur zijn

 

dus als je extra's meerekent komt er nog € 0,76 per uur bij.

 

Let op: de bedragen voor de verzekering zijn mijn situatie en kunnen bij andere verzekeraars, en andere sitiuaties afwijken.

 

Heb je 1 iemand in de payroll dan zou ik niet de moeite nemen dit zelf te doen. Maar ik heb eens het verschil uitgerekend voor een klant van ons, welke met 30 mensen werkte, en wilde weten wat het scheelde, en uiteindelijk zou hij meer dan € 120.000 per jaar besparen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.