• 0

Hoe relatiegeschenken verkopen?

Ik zoek ideetjes waarmee ik bedrijven kan benaderen.

Sinds kort heb ik een webwinkel in kraamcadeaus, en ik heb gemerkt dat vooral bedrijven voor hun personeel een kadootje willen geven.

 

Nu heb ik zoals elke startende webwinkel echt een promotiebudget van nul-komma-niks, en probeer ik dus creatief te zijn in mijn promotie.

 

Ik heb Adwords ingeschakeld, maar betaal daar gemiddeld 6 euro per dag voor, en krijg er tot nu (nog maar 11 dagen bezig) 6 bestellingen voor terug. De laatste dagen, na wat aanpassingen, 1 bestelling per dag. Dat is teveel kwijt aan Adwords, want een bestelling, daar maak ik maar gemiddeld 30 euro omzet aan.

Dus, adwords leuk... maar ik wil zeker ook andere manieren van promotie aanboren.

 

Ik heb naar een paar bedrijven al wat leuke vrolijke fotolijstjes gestuurd die ik in mijn assortiment voer, en die wel de toon van de kraamkado's die ik verkoop goed weergeven. Kost niet erg veel, in het fotolijstje mijn visitekaartje, en een brief erbij dat een kraamkado net zoveel kost als een goede bos bloemen.

Ook weer leuk, maar een enkel bedrijf, daar leef ik niet van! Ik zou natuurlijk graag een boel bedrijven als klant hebben, wil ik mijn webwinkel zo succesvol maken dat ik een echte thuiswerkmama kan worden.

 

En daar zit mijn vraag... hoe bereik ik die lui? Allemaal, stuk voor stuk een attentie sturen? Ik heb al ondervonden dat het helemaal zo makkelijk niet is te achterhalen wie binnen een bedrijf verantwoordelijk is voor de relatiegeschenken voor het personeel. De ene keer is dat de directeur zelf, dan weer PZ, dan weer de afdelingssecretaresse, etc.

Of zijn er misschien beurzen voor personeel & organisatie, personeelszaken of HRM waar ik een stand kan huren? Tja, vind ik ook weer zo'n hoog "marktkoopvrouw" gehalte hebben. Als het effect heeft, natuurlijk, doen! Maar dat betwijfel ik. Wie denkt van wel? En wat voor beurzen zijn er dan?

 

Dus... eigenlijk zoek ik creatieve lowbudget manieren om mijn product vooral aan bedrijven te verkopen. Ik heb al gedacht een kerstpakketten bedrijf te bellen, en gewoon botweg te vragen hoe zij dat doen. Die hebben dezelfde klanten als ik wil hebben, maar ik ben toch niet een concurrent. Zouden die daaraan mee willen werken? En kan ik dan beter bellen, of een mail sturen?

 

Pfff, moeilijk allemaal! Ik ben niet eens zo assertief, dus ik vind het allemaal doodeng ook! Maar goed... dat kun je ook leren, en dat ben ik van plan ook. Maar eng is het wel... :-[

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ook weer leuk, maar een enkel bedrijf, daar leef ik niet van! Ik zou natuurlijk graag een boel bedrijven als klant hebben, wil ik mijn webwinkel zo succesvol maken dat ik een echte thuiswerkmama kan worden.

 

Hoi Liedje,

 

Ik weet niet of je deze site al kent: www.wahm.nl (=working at home mother). Staat veel info op. Wellicht wel leuk.

 

gr,

 

Emile

 

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

 

Richt je op Management Support, voorheen Secretaresse Magazine. Volgens mij organiseren die ook events.

 

Kun je trouwens niet iets doen met een kaart voorzien van geluidchip, of met zo'n chip die van geluid verandert als je 'm draait (eerst huilen, dan tevreden geluidjes) in een fotolijstje of ander object? Een chefpop bijvoorbeeld. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mijn mening is dat je veel van je energie in zoekmachine-marketing moet steken. Omdat deze producten sporadisch ingekocht worden, zou het een aanzienlijk deel van je budget kosten om een top of mind positie te krijgen bij de inkoper.

 

De inkoper zal eerst op Google gaan zoeken en de eerste resultaten aanklikken. Dan zullen ze een selectie maken op koopgemak.

 

Is het misschien een optie om ook cadeaus op te nemen voor jubilarissen en jarige. Zo kom je vaker in beeld bij hetzelfde bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Richt je op Management Support, voorheen Secretaresse Magazine. Volgens mij organiseren die ook events.

 

Toptip! Geen idee dat er zoiets bestond!

 

De WAHM site is me zeker bekend, daar spiek ik wel eens voor tips aangaande thuiswerken met een kleine uk, want dat is zeker niet altijd makkelijk.

 

Tja, Google optimalisatie is in volle gang, maar aangezien we nog maar 11 dagen online zijn, kan ik daar nu nog niets over zeggen. Het kost gewoon tijd om gespiderd te worden door Google, en steeds hoger op de zoekpagina's te staan. Met Adwords is dat natuurlijk makkelijk, als je maar wilt betalen.

Link naar reactie
  • 0

Na flink wat zoeken een community gevonden voor secretaresses, en daar een soort partner dinges mee afgesloten, waarbij leden van die community een korting bedingen op onze webwinkel. Hopelijk slaat het aan, het brengt me in ieder geval bij de 900 leden daar 'in the picture', en denken ze aan me als ze een kraamcadeau nodig hebben voor een werknemer!

 

Je weet nooit.

 

management support was leuk, maar een erg professioneel blad, en dus nog eventjes veel en veel te duur. Een persbericht sturen is nog een mogelijkheid, maar aangezien relatiegeschenken wel erg relevant is voor zo'n blad, zullen ze me eerder naar de advertentieverkoop doorverwijzen, dan een stukje willen schrijven over een webwinkeltje. Maar wie weet, ik ga het zeker proberen. Nooit geschoten is per slot van rekening altijd mis!

Link naar reactie
  • 0

 

Bladen en blogs zijn altijd op zoek naar interessant nieuws. Nieuws kan zijn een leuk product, maar nieuws is zeker wat er in de periferie van jouw product gebeurt. Zwangerschap en werk is best interessant, dus ga eens op zoek naar het nieuws dat in de cijfers van jouw markt zit.

 

Hoeveel mensen worden er elk jaar zwanger? Hoeveel mensen werken? Wat betekent dat voor hun werk, voor thuis? Welke effect heeft het op hun loopbaan? En op hun collega's? Krijgen advocaten meer zonen of dochters? Hoe belangrijk is een happy return to the job? Zeker in een verkrappende arbeidsmarkt? Is er wel eens onderzoek gedaan naar mensen met zwangerschapsverlof? Hoeveel mannen nemen een paar maanden vrij?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Tja, toch gelukt!

 

Ik heb een leuk item uit mijn eigen assortiment genomen (kleine houten figuurtjes met een knijpertje in hun handen, eigenlijk kleine fotohouders) en heb daaraan mijn visitekaartje gemaakt. In een envelop met persbericht gedaan, ne gestuurd aan management support. Ik had eerst gebeld naaar management support aan wie ik het moest sturen, zodat ze ook wisten dat er een brief kwam met "weer een nieuw websjopje dat aandacht wil!".

 

En de dag erop meteen een mail terug, met een bedankje voor de leuke attentie, en of ik foto's wilde mailen, want ze gingen een stukje maken voor op de productpagina. :o

 

yeah! Echt wel cool, ik ben zo verlegen als wat (zucht, een ondernemer is nog geen verkoper...) maar ik heb toch gebeld, toch dat berichtje getikt waar ik helemaal niet over uit was of het tekstueel allemaal wel okay was, en toch gewoon die brief gestuurd.

Ik las ergens dat het ook een kwestie van gunnen is, en volgens mij is het dat zeker.

Van de week namelijk ook een "deal" gemaakt met een community voor secretaresses, waarbij ik partner kan worden, zodat ik in contact kom met zo'n 900 secretaresses die allemaal mijn speciale aanbieding voor hun te zien krijgen bij het inloggen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.