• 0

btw Italië

Hallo,

 

Ik ga (rond)reizen verkopen, welke plaatsvinden in Zuid-Italië. De Nederlandse klant betaalt aan mij, waarna ik vanuit Nederland de kosten overmaak aan de verschillende overnachtingsadressen (hotel, agriturismo, B&B).

Weet iemand hoe ik vervolgens de BTW terug krijg, die ik betaald heb?

 

Heeft iemand uberhaupt enige kennis over of ervaring met het leveren van diensten in Italië? Ik zou hier graag nadere (nuttige) informatie en tips over willen hebben. Alles is welkom.

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vragen staat altijd vrij, maar dan moet je ze wel stellen. Daarnaast is de website van de belastingdienst heel goed toegankelijk over dit onderwerp. Ook hoe je de BTW zou moeten terugvragen. Ik krijg echter de indruk dat je deze pagina nog niet hebt bezocht: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob03/ob03-35.html

 

Succes met het uiteenzetten van jouw plannen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

BTW in het buitenland kan soms lastiger zijn dan je in eerste instantie leest. Laat je hier eerst goed over adviseren.

 

Ik heb namelijk ook 2 klanten die in Italie opereren en de eerste 2 jaar het helemaal verkeerd aangepakt hebben met de BTW omdat ze geen echte Financieel(c.q. belasting)adviseur erop hadden gezet.

 

Nu gaat het echter wel goed. Maar het is natuurlijk beter om problemen te voorkomen dan te genezen. Daarnaast mocht je al BTW-aangifte moeten doen in het buitenland (als je boven de grens nl) dan duurt het nog heel erg lang meestal voordat je een BTW-nummer tbs krijgt. Mijn advies is dan ook om daar rekening mee te houden, voordat je in evt. cashgeld-problemen komt.

 

Succes met de rondreisorganisatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.