• 0

Vestigingplaats onderzeok, waar begin je???

Hallo, ik zal me even voorstellen:

Mijn naam is Hans, ik ben eerstejaars student SBRM en ga in de eerste periode van mijn opleiding een Vestigingsplaats onderzeok uitvoeren.

 

Als ik hierop google vind ik heel veel commerciele bureau's die dit voor je kunnen doen, maar dat heb ik dus niet nodig. Ik heb inmiddels al aardig wat gezocht maar tot nu toe dus nog niet erg veel gevonden.

 

Ik ben op zoek naar een uitgebreid stappen plan, van hoe je zo'n onderzoek aanpakt en uitvoert.

 

Het betreft een vestigingsplaats onderzoek voor een kledingwinkel waarvan ze een winkel willen plaatsen in een bepaald dorp, met een fransischer.

 

Ik zou het erg fijn zijn als iemand mij hiervoor wat tips zou kunnen geven of een link naar zo'n plan.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien helpt het als je met de juiste spelling zoekt: vestigingsplaatsonderzoek (één woord). De 1e hit bij Google geeft al een aardig beeld van wat er bij zo'n onderzoek in kaart wordt gebracht. Vervang elk element door een activiteit die dat element als resultaat heeft, en je hebt je stappenplan (ook één woord).

 

Ik weet niet wat er aan de hand is bij de opleidingen tegenwoordig, maar krijgen jullie geen studieboeken meer? Op deze manier gaat alle tijd zitten in de juiste spelling vinden en op het web grasduinen en daar leer je niet zoveel van, lijkt mij. Van je PvA uit een forum halen ook niet.

Link naar reactie
  • 0

Het PvA hebben we al zo'n beetje, al, maar hoe kom je aan de koopkracht van mensen in een bepaald dorp? In CBS kon ik het niet vinden?!?

 

Volgens mij kun je veel dingen alleen heel grof gokken. Zoals bijvoorbeeld het marktaandeel dat je kunt verwezelijken. Hoe kom je dat te weten?

Link naar reactie
  • 0
Het PvA hebben we al zo'n beetje

 

Dat is vreemd, want minder dan een half uur geleden vroeg je ons om er een aan te leveren. Of bedoel je met een "uitgebreid stappenplan" iets anders dan een "plan van aanpak"?

 

maar hoe kom je aan de koopkracht van mensen in een bepaald dorp? In CBS kon ik het niet vinden?!?

 

Heb je goed genoeg gezocht? Wat was je zoekmethode? Wat heb je tot nu toe wel gevonden?

 

Volgens mij kun je veel dingen alleen heel grof gokken. Zoals bijvoorbeeld het marktaandeel dat je kunt verwezelijken. Hoe kom je dat te weten

 

Tussen grof gokken en weten zitten nog enkele grijswaarden. Je kunt bijvoorbeeld kijken naar het marktaandeel van een vergelijkbare winkel in een vergelijkbaar dorp. Of je kijkt naar alle marktaandelen van alle winkels in alle locaties, en je analyseert verbanden tussen variabelen en het marktaandeel. Vervolgens vul je de variabelenwaarden van het betreffende dorp in, in de aldus verkregen formule.

Link naar reactie
  • 0

Harstikke aardig Renep dat je een helpende hand uitsteekt, maar we sluiten huiswerkvragen op dit forum af (tenzij ze echt met innovatief ondernemen te maken hebben) want het trekt horden studenten aan en dat schrikt ondernemers af.

 

Dus helaas, dit topic gaat dicht.

 

Voor Hansjuh: schrijf honderd keer vestigingsplaatsonderzoek. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.