• 0

Met een bedrijfsonderdeel verder gaan

Gast Verwijderd account

Ik ben samen met mijn partner iets te enthousiast in het ondernemerschap gestapt(houd in eerst doen dan denken :-\). Nu hebben wij 3 bedrijfsonderdelen waarvan er 2 verlies gevend zijn(dit hebben wij berekend over de 2 jaar dat we bezig zijn) en 1 onderdeel is winstgevend.

 

Nu willen wij in een nieuw bedrijf verder gaan met alleen het winstgevend onderdeel. Mijn vragen zijn:

 

Kan dit?

En wat moeten wij hiervoor regelen?

 

Kan iemand ons helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vanalles moet je regelen, met name afhankelijk van je huidige contracten e.d. Je vraag is op dit moment te algemeen om je van concreet advies te voorzien. Wellicht kan je de 3 onderdelen noemen, de goede activiteit etcetera.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Vanalles moet je regelen, met name afhankelijk van je huidige contracten e.d. Je vraag is op dit moment te algemeen om je van concreet advies te voorzien. Wellicht kan je de 3 onderdelen noemen, de goede activiteit etcetera.

 

- Verkoop van een soort artikelen

- Verkoop van software(gering aantal klanten)

- Verkoop van cadeau artikelen(het onderdeel waarmee we verder willen)

Link naar reactie
  • 0

Als het puur verkoop is kan je toch gewoon stoppen met het verkopen van die items? Wellicht moet je wegens je overeenkomsten nog support blijven leveren op de software e.d. voor een bepaalde periode maar verder zie ik geen problemen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als het puur verkoop is kan je toch gewoon stoppen met het verkopen van die items? Wellicht moet je wegens je overeenkomsten nog support blijven leveren op de software e.d. voor een bepaalde periode maar verder zie ik geen problemen.

 

Bovenstaande is ook niet het probleem. Ik wil met de verkoop van cadeau artikelen verder gaan in een nieuw bedrijf. Mijn vraag is wat moet er geregeld worden met bijvoorbeeld de kvk de belastingdienst en andere (semi)overheidsinstanties.

Link naar reactie
  • 0

Je activiteiten in het KvK wellicht aanpassen maar verder niets. De belastingdienst maakt het niet uit wat jij verkoopt (normale spullen) dus daar hoef je niet echt iets te veranderen. Niets speciaals dus eigenlijk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.