Laatste gelegenheid om te kwalificeren voor de Leeuwenkuil

Aanbevolen berichten

 

Op 25 september is voor ondernemers de laatste gelegenheid om zich te kwalificeren voor de kwartfinales van De Leeuwenkuil. In de Leeuwenkuil kunnen ondernemers pitchen aan een grote groep investeerders voor investeringen van 50k tot een half miljoen euro. 90 seconden pitchen, 3 minuten vragen beantwoorden en je bent er (of niet). De investeerders kunnen ter plekke op het aanbod ingaan.

 

Ga voor meer informatie naar www.leeuwenkuil.tv

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik heb vorige week een van de voorrondes bezocht om mijn dragon kwaliteiten IRL te toetsen.

Hier op Higherlevel weten we het wel, veel mensen lukt het gewoon om in 90 seconden te vertellen in welke behoefte hun product of dienst voorziet.

Ook hebben helaas veel pitchers niet door dat een net als in de liefde de affectie van twee kanten moet komen en een afwijzing dus niet per definitie iets zegt over het plan maar meer over de mismatch tussen pitcher en investeerder. (de slechte plannen daargelaten natuurlijk ;) )

Of zoals een deelnemer aan Dragons Den het stelde "mijn plan is goed, het waren alleen de verkeerde investeerders". Hij bedoelde, de investeerders hadden niets met zijn business.

Ik ben benieuwd wie er tijdens Holland Innovation in de finale belanden.

Link naar reactie

Er melden zich erg veel kandidaten aan. Niet iedereen kan pitchen (blijkt). Overigen zijn de jury's in de voorrondes niet dezelfde als in de finale. De jury's worden gevraagd op op de algemene kwaliteit te letten, en niet zozeer hun eigen voorkeur in investeringen te laten prevaleren, ook al zullen ze in hun vragen het daar juist wel over hebben.

 

Tijdens de finale is er niet zozeer sprake van een jury. Daar zitten investeerders. 5 achter de tafel op vragen te stellen, maar in de zaal zitten er meer. Die mogen ook mee stemmen en mee bieden. Dus je loopt minder het risico dat er voor jouw verkeerde investeerders achter de tafel zitten.

 

De door Merkava aangehaalde ondernemer is ook van mening dat zijn "verhaal" niet in 90 seconden past. Onzin. Iedereen's verhaal past in 90 seconden.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.