• 0

BTW vakken Exact software

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je de helpteksten raadpleegd moet je ook een heel eind komen, want het handboek is tegenwoordig digitaal meegeleverd in de vorm van de helpteksten.

 

De BTW code heeft een aantal instellingen. De BTW code kun je koppelen aan een aangiftevak voor de Nederlandse BTW aangifte. Daarnaast (als je bij de BTW code listing hebt aangegeven) zal ook de ICT aangifte gevoed gaan worden met de mutaties.

 

Houd overigens ook rekening met het volgende. Exact Globe 2003 is een ERP pakket gericht op 5 beeldschermen of meer. Deze software zou je niet zonder meer moeten aanschaffen, maar zou eigenlijk met een goede begeleiding moeten gebeuren. Exact Compact is hiervan een afgeleide en verkrijgbaar bij de drogist op de hoek. Als je het pakket al duur vind in de aanschaf, dan ga jij helemaal schrikken als je ondersteuning gaat vragen.

 

Mijn advies is dan ook dat je hierbij ondersteuning vraagt van jouw boekhouder/accountant/adviseur. Wanneer je foutieve instellingen hebt, dan zal hij het vaak ook weer recht moeten breien.

 

Exact Online overigens is gebruiksvriendelijker, maar op de lange termijn duurder als je alleen kijkt naar de aanschaf van software. Neem je backup en recovery mee, dan wordt die termijn weer met een aantal jaren verlengd.

 

Succes met instellen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Tja ik heb een digitale handleiding maar dat helpt niet echt. Beetje onduidelijk aangegeven. Ik zal ze morgen eens bellen.

De reden van exact compact is eigenlijk omdat ik hem fijner vindt dan davilex account totaal.

Met exact kun je beter zoeken of een foutje rechtzetten. Daarbij heb ik reeds een paar jaar davilex gebruikt, en irriteerde me groen en geel aan die vele foutmeldingen van hun. Tijdens een hoop boekingen kreeg hij weer eens een overwachte fout, waardoor hij afgesloten werd. Lekker werken was dat.

Maar als je een reden ziet om davilex te gebruiken, omdat deze beter is dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
  • 0

Sorry maar de bijnaam van Davilex is Davicrash.

Elke keer als ik in aanraking kom met een dergelijke administratie, met het verzoek om even de jaarrekening op te stellen, dan wordt dat even al snel een lange tijd. Meestal sluit de subadministratie debiteuren of crediteuren niet meer aan het met grootboek of saldibalans. Als je dan ondersteuning vraagt, kon er vaak geen oplossing geboden worden. Wel moet ik eerlijk toegeven dat hieraan de laatste tijd veel aandacht aan is geschonken en ik denk dat het pakket best wel stabilier is geworden, maar de tijfel blijft.

 

Diezelfde twijfel hebben veel Exact gebruikers. Het probleem hiervan zit hem vaak in het feit dat het pakket te uitgebreid is voor de gebruikers en de inrichting en installatie te complex om zelf uit te voeren. Dit laatste doen ze desondanks toch zelf en dan zit je met een pakket dat niet werkt. Je begrijpt vast wie dan de schuld krijgt.

 

Pakketkeuze is heel belangrijk. Stel vast wat je wensen zijn aan functionaliteit en kijk of je accountant/adviseur/boekhouder je hierbij kan ondersteunen. Je werkt immers samen om de complete financiele administratie en de daarbij samenhangende aangiften te verzorgen. Ten slotte krijg je dan nog de keuze in offline of online.

 

Overigens vind ik http://www.exact.nl/docs/DocView.aspx?DocumentID=%7b94b7286c-2003-4df7-8463-9bf86573ba08%7d toch een zeer duidelijke beschrijving van de instellingen.

 

Succes met de keuze!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt..

Was al bang dat ik de enigste was die zo over (oudere) davilex pakketen dacht.

Maar ik begin net de demo te testen van exact compact. Nu doet de naam het natuurlijk compact aan, maar is deze in werkelijkheid ook zo compact.

Ik kan qua prijs kiezen tussen natuurlijk davilex business totaal of exact compact financieel en factuur.

 

Ik bedoel, ik wil best betalen voor een pakket, maar niet tegen het probleem aan lopen dat hij straks niet voldoet, wegens een te compacte versie.

Ik moet gewoon alles kunnen inboeken aan inkopen/onkosten, verzekeringen etc. en natuurlijk de verkopen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom probeer je niet eens Exact online bijvoorbeld via KPN?? Mijn ervaringen van Exact zijn 'slechts' Globe 2000 / 20003 EP en die zijn als de admin goed is ingericht meer dan goed, zeker als je ook buitenlandse admins hebt

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Laat je goed voorlichten, want dat scheelt pas een hoop centen. Als je er later achterkomt dat je niet het juiste hebt aangeschaft, heb je al weer een valse start met alle gevolgen van dien.

 

Exact Online is simpeler van opzet dan Exact Compact en de meest uitgebreide versie van Exact Online is te vergelijken met Exact Compact Factuur. Hierbij moet wel worden opgemerkt dat de versie van Exact Online van een jaar terug erg beperkt was in de (verkoop)statistieken. Exact Online is goedkoper (omslagpunt ligt ergens rond de 5 jaar) dan Exact Compact en is niet versie gebonden zoals bij Compact. Er zijn altijd wel overstapregelingen, maar de ervaring is dat wanneer je upgrade van een versie (bijvoorbeeld van 2000 naar 2003) dat er dan nog een klein bedrag bijbetaald moet worden.

 

Met betrekking tot jouw laatste opmerking ben ik bang dat je wilt gaan voor Exact Compact Handel ('ik kan daar geen inkopen op maken'). Hierbji raad ik je echt aan om iemand erbij te halen die je wil ondersteunen bij de inrichting. Je zit er immers voor een paar jaar aan vast.

 

Ten slotte nog een andere opmerking. Grote Beer is BIJNA hetzelfde als Exact (ookal zullen zij het ontkennen). Grote Beer is blauw en Exact is rood en er wordt een ander opstartscherm weergegeven. Ook de prijslijst is anders, want Grote Beer mikt op de markt onder Exact.

 

Succes met het Exact bepalen van jouw keuze!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met indeling in rubrieken binnen exact compact .Deze staan ingesteld in het pakket, bijv rubriek 2a voor BTW verlegd, alleen bij bij de uitdraai om btw te berekenen wordt niets meegenomen, OOk met de normale BTW niet. Wie weet hoe ik dit kan oplossen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.